کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با پربازدید ترین شهر‌های ترکیه آشنا شوید

8 فروردين 1402 ساعت 11:39

گروه گردشگری: تور اقساطی، نوعی از تورهای مسافرتی است که به ‌تازگی در ایران محبوب شده است. تورهای قسطی رویای کسانی را که عاشق سفر به کشورهای دیگر هستند را به واقعیت تبدیل میکنند.


در ادامه این مقاله اطلاعات لازم درباره تور اقساطی آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه را تشریح میکنیم.

تور اقساطی آنتالیا و جاذبه‌های گردشگری آن
همان طور که میدانید آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است که جاذبه‌های فراوانی دارد. این شهر بلوارهای زیبا با درختان دارد. خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ به همراه خانه‌‌های قدیمی بافت خاص آنتالیا را تشکیل میدهند.
بدون شک یکی از مهمترین دلایل سفر به این منطقه توریستی سواحل زیبای آنتالیا است. مجموعه سواحل آنتالیا جایی بسیار عالی برای خلوت کردن و غرق شدن در طبیعت هستند. از دلایل دیگر سفر به آنتالیا داشتن هتل‌های فوق العاده و عالی در این شهر است. آنتالیا مثل دیگر مناطق ترکیه غذاهای سنتی و محصولات تازه خاص خود را دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
 از دیگر جاذبه‌های طبیعی آنتالیا میتوان به گروهی از آبشارهای بسیار پر طرفدار اشاره کرد. اما دلیل آخری که آنتالیا را به یک منطقه ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است، داشتن مسیرهای عالی برای گردش است. در این شهر یک مسیر خوب 450 کیلومتری وجود دارد که از فتحیه شروع میشود و به شهر آنتالیا ختم میگردد.

قیمت و شرایط تور اقساطی آنتالیا
همانطور که میدانید قیمت تور آنتالیا به طور کلی به زمان سفر، مدت اقامت، محل اقامت و نوع ایرلاین بستگی دارد. افراد میتوانند با انتخاب یک هتل پنج ستاره یو آل، سفری لوکس و با اقامت در هتلی چهار ستاره معمولی، سفری مقرون به صرفه را تجربه کنند. حتی میتوانید به صورت اقساطی مبلغ تور را پرداخت کنید و امکان تعدیل قیمت تور اقساطی آنتالیا را بر اساس بودجه خود دارید. امروزه در آژانس‌های مسافرتی میتوان تورهای مسافرتی را به صورت قسطی رزرو کرد. بر اساس قیمت تورها میزان اقساط هم میتواند متفاوت باشد که حدودا بین 3 تا 10 قسط انجام میشود.

جاذبه‌های گردشگری ازمیر و شرایط تور‌های گردشگری
 سومین شهر بزرگ ترکیه که موقعیت بسیار عالی در صنعت تجاری و صنعتی این کشور دارد، شهر ازمیر است. به همین دلیل هر سال این شهر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی و میزبانان مسافران زیادی از سراسر جهان است. البته شهری شاد و بسیار سرزنده است.
سواحل رویایی ماسه ‌ای در کنار طبیعت کاملا دست نخورده و سرسبزش، آثار تاریخی گوناگون و آب‌های معدنی که در این شهر قابل دیدن هستند، همه ساله بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی علاقه ‌مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جذب میکند و از دیگر مزایای این شهر مردمان خونگرم و میهمان نواز آن است. البته با توجه به اینکه منبع درآمد اکثر ساکنین ازمیر از گردشگران و صنعت توریست است، مردم این شهر احترام و توجه بسیاری نسبت به گردشگران خارجی دارند.
 
 
شرایط سفر به شهر ازمیر
همانطور که گفتیم ازمیر شهری بسیار شگفت انگیز و زیباست که گزینه‌های متنوع و زیادی برای تفریح دارد. قیمت تور ازمیر بر اساس قیمت بلیط هواپیما پرواز ایرانی و خارجی و همچنین قیمت رزرو هتل بسیار متفاوت است. علاوه بر این دو فاکتور اصلی گفته شده، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به این شهر سفر میکنید در قیمت تور تاثیرگذار است. اگر به دنبال یک سفر ارزان ‌قیمت به ترکیه هستید، شهر ازمیر یکی از این مکان‌ها است. اواسط فروردین تا اوایل تیر و اواخر شهریور ماه تا اواسط آذرماه بهترین زمان سفر به این شهر است. البته آژانس پیله‌های عصر پرواز سفر به ازمیر را به صورت تور اقساطی ازمیر ارائه میدهند که میتوانید بر اساس درآمد خود، مبلغ را در چند قسط پرداخت کنید. تعداد اقساط بین 3 الی 10 قسط است.

جاذبه‌های گردشگری آنکارا و شرایط تور‌های گردشگری
آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. این شهر دومین شهر پرجمعیت کشور ترکیه بعد از استانبول است که از سال 1923 به پایتخت این کشور تبدیل شده است. این شهر در سال‌های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تور خارجی قرار گرفته است و نیز محبوبیت زیادی در میان ایرانی‌ها دارد.
این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اوراسیا با تلفیقی از مدرنیته و سنتی، در مرکز ترکیه و فلات آناتولی قرار گرفته است. این شهر اهمیت سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد و بیشتر مسافران با هدف تجارت و کسب و کار به این شهر سفر میکنند. آنکارا مرکز سیاسی کشور ترکیه است و بیشتر وزارتخانه‌ها و سفارت کشورهای دیگر در این شهر قرار دارند و مراجعه به سفارت نیز یکی از دلایل مهم سفر به این شهر محسوب میشود.
 

 آنکارا دارای تابستان‌های خشک و گرم و زمستان‌های برفی و سرد است. با توجه به این شرایط آب و هوایی بهترین زمان سفر به آنکارا، اوایل ماه اردیبهشت تا اوایل تیرماه است. در این ماه‌ها هوا بسیار معتدل و دلپذیر است. آنکارا در فصل بهار نسیم‌های خنک دارد و هر از گاهی بارش‌های باران و تابستان‌هایش شب‌هایی خنک و مطبوع دارد. در ادامه شرایط سفر و تور اقساطی آنکارا را بیان میکنیم.

شرایط سفر به شهر آنکارا
همانطور که میدانید قیمت تور آنکارا به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آنها میتوان به عوامل نحوه انتخاب هتل، ایرلاین، ترانسفر و خورد و خوراک اشاره کرد. تور آنکارا یکی تورهای خارجی نسبتا مقرون به صرفه برای ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید. زیرا برای انجام این سفر مثل تور اقساطی آنتالیا نیاز به دریافت ویزا و هزینه‌های مربوط به آن نیست و در ضمن میتوان از تور اقساطی نیز استفاده کرد. در بحث اقامت و ترانسفر به علت وجود پکیج‌های متنوع که از سوی آژانس‌های گردشگری ارائه میشود، با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین تور را میتوانید انتخاب کنید.

کلام آخر تور اقساطی آنتالیا
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که افراد میتوانند با خرید تورهای اقساطی به نسبت سفرهای خوبی را تجربه کنند. آژانس‌های مسافرتی تور اقساطی آنتالیا، ازمیر و آنکارا و دیگر شهرها را ارائه میدهند. با خرید اقساطی میتوانید تور مورد نظر خود را رزرو کنید و از تعطیلات و سفر خود لذت ببرید.
برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی پیله‌های عصر پرواز https://www.pilehparvaz.com/
 


کد مطلب: 394501

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394501/پربازدید-ترین-شهر-های-ترکیه-آشنا-شوید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir