به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۹۴۵۲۱

هیچ فرقی بین دونوبت اول و دوم کنکوروجود ندارد

هیچ فرقی بین دونوبت اول و دوم کنکوروجود ندارد
گروه جامعه: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین نوبت اول و دوم کنکور سراسری وجود ندارد و این آزمون‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شوند، افزود: در صورت شرکت داوطلبان در هر دو نوبت آزمون، حداکثر نمره برای آنان لحاظ می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه آزمون سراسری بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.
 
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام آزمون سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دی ماه سال گذشته برگزار شد و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه می‌شود. آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون اعلام شده است.
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها