کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاخص کل‌هم‌وزن بر فراز کانال 600 هزار واحدی

8 فروردين 1402 ساعت 13:42


گروه اقتصادی: دادوستدهای بازار سرمایه در هشتمین روز فروردین سال 1402 به نحوی رقم خورد تا بالاخره شاخص کل هم‌‌وزن، ابر کانال 600 هزار واحدی خود را فتح کند و با رشدی دو درصدی در ارتفاع 610 هزار و 12 واحدی بایستد.

به گزارش تجارت نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ برهمین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 15 هزار و 301 واحدی که معادل 0.8  درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و 44 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش دو درصدی به سطح 610 هزار و 12 واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 19 میلیارد و 400 میلیون و ارزش معاملات را 9 هزار و 769 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 718 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم شستا، وبصادر و توسن بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وبصادر بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فولاد نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
رانفور با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولیز نیز با افت 6.23  درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های توسن، وبصادر و اخابر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ثشرق، وپارس و سشمال نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شبصیر، وامید و غنیلی خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های همراه، ثشاهد و غگلپا رقم خورد. همچنین کساوه در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خاذین بود.


کد مطلب: 394552

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394552/شاخص-کل-هم-وزن-فراز-کانال-600-هزار-واحدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir