به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۳۹۴۵۶۰

اسامی‌اولین ماه‌نوردان‌هفته آینده‌اعلام می‌شود

اسامی‌اولین ماه‌نوردان‌هفته آینده‌اعلام می‌شود
گروه علمی: ناسا اسامی خدمه ماموریت آرتمیس ۲(Artemis 2) را هفته آینده اعلام می‌کند تا اولین فضانوردان مسافر ماه را در ۵۰ سال گذشته که شامل ۳ آمریکایی و یک کانادایی خواهد بود، به طور رسمی معرفی کند.
به گزارش ایسنا ، تنها یک هفته با اعلام اسامی اولین فضانوردانی که در عصر جدید فضایی به ماه سفر خواهند کرد، فاصله داریم.

ناسا و آژانس فضایی کانادا(CSA) روز سوم آوریل به طور مشترک، نام سه آمریکایی و یک کانادایی را اعلام می‌کنند که در ماموریت آرتمیس ۲ که زودتر از نوامبر ۲۰۲۴ به فضا پرتاب نخواهد شد، به کره ماه خواهند رفت.
این چهار نفر در طول این ماموریت به دور ماه خواهند چرخید و اولین ماموریت انسانی به کره ماه را از زمان فرود ماموریت «آپولو ۱۷» در دسامبر ۱۹۷۲ رقم خواهند زد.

ناسا متعهد شده است که برنامه آرتمیس بیش از ماموریت‌های آپولو نماینده خواهد داشت و ماموریت‌های اولیه آن اولین زنان و اولین فرد رنگین پوست را به کره ماه خواهد برد. اما اینکه کدام فضانوردان به ماه پرواز خواهند کرد هنوز حدس و گمان محض است، زیرا همه طرف‌ها این اطلاعات را تا زمان اعلام به دقت حفظ می‌کنند.

این رویداد بزرگ از میدان الینگتون (نزدیک مرکز فضایی جانسون ناسا) در هیوستون آمریکا برگزار می‌شود و از تلویزیون ناسا نیز پخش می‌شود.این مراسم قرار است ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه سوم آوریل به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۱۴ فروردین به وقت ایران) آغاز شود.

ماموریت «آرتمیس ۲» لحظه بزرگی برای ناسا است، چرا که برای اولین بار در نیم قرن گذشته است که دوباره انسان را به ماه می‌فرستد. رؤسای جمهور متعددی در دهه‌های پس از ماموریت‌های آپولو برای راه‌اندازی برنامه‌های کاوش ماه تلاش کرده‌اند و شکست خورده‌اند، اما از آنجایی که جنگ سرد که به تحریک مأموریت‌های اولیه ماه کمک کرد، در پس‌زمینه محو شد، آن اراده پولادین در ۵۰ سال پیش دیگر وجود نداشت.

اکنون ۵۰ سال پس از آپولو، اوضاع بسیار متفاوت شده است. برای مثال، دولت‌ها دیگر نیازی ندارند که تمام هزینه‌ها را به تنهایی متقبل شوند و شرکت‌های فضایی خصوصی می‌توانند برخی از سخت‌افزارهای حیاتی را تامین کنند. به عنوان مثال می‌توان به موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس اشاره کرد که قرار است ماموریت «آرتمیس ۳» را احتمالا در سال ۲۰۲۵ بر روی سطح ماه فرود بیاورد.

ناسا برای کاهش بیشتر هزینه‌ها همچنین ساختار اکتشافی متفاوتی را از طریق توافقنامه آرتمیس که در حال حاضر توسط ۲۳ کشور امضا شده است، ایجاد کرده است. این توافقنامه‌ها چارچوبی از اکتشافات فضایی صلح آمیز است که در کوتاه مدت منابع اقتصادی سایر کشورهایی را که مایل به رفتن به ماه هستند، جمع آوری می‌کند.
ناسا برخلاف دهه ۱۹۶۰ و زمانی که اکتشافات فضایی یک صنعت جوان با تعداد کمی از کشورهای شرکت کننده بود، هزینه‌های اکتشاف ماه را در برنامه آرتمیس با بازیگران بزرگی مانند آژانس فضایی اروپا و ژاپن تقسیم خواهد کرد. کشورهای دیگری مانند کانادا نیز سخت افزارهای حیاتی را ارائه خواهند کرد. کانادا به مدت بیش از ۴۰ سال در زمینه رباتیک فضایی به ناسا کمک کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها