به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۳۹۴۵۷۷
سود بیشتر برای باشگاه‌ها و بازیکنان

پاداش جام جهانی بعدی: 18 هزار میلیارد!

پاداش جام جهانی بعدی: 18 هزار میلیارد!
گروه ورزشی: شب گذشته جیانی اینفانتینو در حالی در کنار الکساندر چفرین، رئیس یوفا، حضور داشت که قرار بود خبرهایی مهم را به دنیای فوتبال اعلام کند؛ خبرهایی که یکی از آن‌ها، عامل انگیزشی باشگاه‌ها برای جام جهانی بعدی بود.
جام جهانی 2026 آمریکا، مکزیک و کانادا در حالی برگزار خواهد شد که باتوجه به افزایش تعداد تیم‌ها، بازیکنان تعداد روزهای بیشتری را درگیر این رویداد بین‌المللی خواهند بود و همین موضوع دغدغه و نگرانی باشگاه‌ها از بابت سلامت بازیکنان را افزایش می‌دهد.
جام جهانی قبلی با پاداش روزانه 10 هزار دلاری برای باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی هستند همراه بود که در مجموع 209 میلیون دلار را بین بازیکنان تیم‌ها تقسیم می‌کرد. حالا فیفا تصمیم گرفته این عدد را نزدیک به دو برابر افزایش دهد و به عدد 355 میلیون دلار (18 هزار میلیارد تومان) برساند.
به عبارتی فیفا که برای جام جهانی یک ماهه با 7 روز اردوی قبلی، 209 میلیون دلار (5.8 م.د روزانه) در نظر گرفته بود، حالا این عدد را به روزانه 8 میلیون دلار خواهد رساند تا نوعی از انگیزه را در باشگاه‌ها ایجاد کند که با فراغ بال، بازیکنان خود را به تیم‌ ملی و جام جهانی برسانند.
این عدد شاید برای تیم‌های بزرگ عدد خاصی نشود و حتی تعداد بالای بازیکنان در آن‌ها و پیشروی تا مراحل نهایی نیز عددی در حد حداکثر 10 میلیون دلار را تقدیم آن‌ها کند. اما برای باشگاه‌های کوچک‌تر از جمله لیگ برتر خلیج فارس، این عدد قابل توجه خواهد بود.
نکته مثبت دیگر برای پاداش بیشتر باشگاه‌های ایرانی این است که در این جام جهانی و باتوجه به افزایش 16 تیم، ایران شانس قابل توجهی برای صعود از مرحله گروهی دارد. بنابراین تیم ملی ایران در صورت صعود، اقامت 5 روزه بیشتری را در جام جهانی خواهد داشت که به منزله پاداش بیشتر خواهد بود.
حال نکته دیگر این است که با افزایش همین روند (1.69 برابری) پاداش روزانه به حدود 17 هزار دلار جایزه روزانه به ازای هر بازیکن خواهد رسید و اگر تیم ملی ایران اقامت 22 روزه در جام جهانی داشته باشند، برای هر بازیکن خود 374 هزار دلار پاداش خواهند گرفت که عدد قابل توجهی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها