کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار یوروپل درباره هوش مصنوعی

9 فروردين 1402 ساعت 12:14


گروه گوناگون: آژانس پلیس اتحادیه اروپا "یوروپل" هشدار داد که محصولات هوش مصنوعی مانند "ChatGPT" توسط کلاه‌برداران مورد استفاده برای انجام جرایم سایبری قرار گرفته‌اند.
بر اساس گزارش آژانس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) مستقر در لاهه، احتمال سوء استفاده از هوش مصنوعی برای کلاه‌برداری، جرایم گوناگون و اعمال خلاف‌کاری‌های سایبری، به طور گسترده قابل مشاهده است.
یوروپل معتقد است که وضعیت فعلی در فضای مجازی پیرامون استفاده کاربران از محصولات هوش مصنوعی، مانند برنامه و نرم‌افزار "ChatGPT" باعث ایجاد یک "چشم انداز تیره" شده است.بر این اساس، پیشرفت چشمگیر مهارت‌های ربات‌های هوش مصنوعی "نه تنها برای بهبود زندگی بشر، بلکه برای فریب دادن آنها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت."
آزمایشگاه ویژه یوروپل که بر روی بررسی نوآوری‌های جدید متمرکز است، نرم‌افزار ChatGPT را به عنوان شناخته‌شده‌ترین ربات مخصوص چت که کاربران از آن استفاده می‌کنند، مورد تحقیقات و بررسی خود قرار داده است.
این نرم‌افزار قادر است با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار، متن طراحی کند و بنویسد.
ChatGPT می‌تواند بر اساس دستورات یا جملاتی که کاربران تعیین و مشخص می‌کنند، به‌طور مستقل و با کمک از حجم وسیع داده‌های موجود در اینترنت، نتیجه‌های مورد نظر را تولید کند.
در سال‌‌های گذشته، وقتی که نرم‌افزار "Chatbot" برای نخستین بار وارد بازار شد و مورد استفاده قرار گرفت،‌ کاربران به سرعت از توانایی‌های این برنامه در زمینه پاسخ‌دادن به پرسش‌های پیچیده و سخت، کدنویسی و حتی دریافت جواب‌های صحیح برای قبولی در امتحانات، شگفت‌زده شدند.
حال آژانس پلیس اتحادیه اروپا هشدار داده است که حال برای کلاه‌برداران نیز این امکان بوجود آمده است تا با استفاده از ChatGPT، "فرآیند دستیابی به اطلاعات برای انجام جرم را به شدت سریع‌تر" کنند. یوروپل در ضمن اشاره کرده است که Chatbot می‌تواند به عنوان مثال اطلاعاتی را پیرامون "نحوه ورود به منزل برای سرقت، فعالیت‌های تروریستی، جرایم سایبری و تعرض جنسی به کودکان» ارائه دهد.
گفته می‌شود که این نرم‌افزاز همچنین قابلیت ارائه جمله‌بندی‌های خاص از سبک‌‌‌های متفاوت زبان‌ها را نیز دارد.
آژانس پلیس اتحادیه اروپا همچنین یادآور شد که قابلیت‌های هوش مصنوعی "هنوز در مراحل ابتدایی خود است و انتظار می‌رود که پیشرفت کند."


کد مطلب: 394694

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394694/هشدار-یوروپل-درباره-هوش-مصنوعی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir