به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۹۴۶۹۵

نقش موساد در خنثی کردن یك عملیات 

نقش موساد در خنثی کردن یك عملیات 
گروه بین الملل: مقام‌های یونان  از دستگیری دو مرد پاکستانی به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله‌به یک رستوران اسرائیلی در آتن خبر دادند. طبق گفته پلیس یونان این حمله قریب‌الوقوع تلقی می‌شد و هدف آن ایجاد خسارات و تلفات جانی گسترده بوده است.
این دو مظنون پاکستانی که ۲۷ و ۲۹ سال دارند و هویت آنها افشا نشده، متهم به جرایم تروریستی شده‌اند و مظنون سومی نیز که گمان می‌رود خارج از یونان است، به طور غیابی به جرایم مشابه متهم شده است.
خبرگزاری "آتن" به نقل از مقامات پلیس گزارش داده این افراد از اتباع پاکستانی ساکن در ایران دستور می‌گرفته‌اند. پلیس یونان در بیانیه‌ای گفت دستگیری این افراد به "برچیدن شبکه‌ای تروریستی" کمک کرد که از خارج از کشور هدایت می‌شد. در این بیانیه به طور مشخص نامی از ایران برده نشده است.
همزمان سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل "موساد" در اقدامی نادر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان با پلیس یونان در این تحقیقات همکاری داشته است. در این بیانیه گفته شده: «تحقیقات نشان داد که این عملیات در یونان بخشی از یک شبکه گسترده ایرانی بود که از داخل ایران هدایت شده و در بسیاری از کشورها فعالیت می‌‌کند.»
در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز نقش موساد در تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مظنونان حمله به رستوران اسرائیلی در آتن را تأیید کرده و با انتشار بیانیه‌ای گفت، پس از شروع تحقیقات از مظنونان در یونان، موساد در "کشف زیرساخت‌‌ها، روش‌های کاری و ارتباط با ایران" به پلیس یونان کمک اطلاعاتی کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده مقامات یونانی اشاره‌ای به نام سازمان اطلاعات خارجی که در تحقیقات با آنها همکاری داشته‌، نکرده‌اند. پلیس یونان با این حال گفته آنها در حال بررسی احتمال برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی دیگر در یونان توسط مظنونان هستند.
این خبرگزاری به نقل از دو مقام رسمی یونانی نوشته دو مظنون پاکستانی به طور غیرقانونی از ترکیه وارد یونان شده بودند و تا پیش از دستگیری، دستکم چهار ماه در این کشور اقامت داشته‌اند.  نیروهای پلیس یونان علاوه بر تفتیش چندین ساختمان در آتن، چندین عملیات‌ جستجو در جنوب یونان و همچنین جزیره زاکینتوس انجام داده‌اند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها