به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۹۴۸۱۸

قیمت عسل طبیعی کوهستان اصل و آنچه در مورد آن نمی‌دانستید

گروه کسب و کار: قیمت عسل طبیعی کوهستان اصل و آنچه در مورد آن نمی‌دانستید در این مقاله بیان شده است اگر قصد خرید عسل دارید این مطب را از دست ندهید.
قیمت عسل طبیعی کوهستان اصل و آنچه در مورد آن نمی‌دانستید
عسل طبیعی عسلی است که زنبورها برای تهیه آن از شهد گیاهان استفاده می‌کنند. در ادامه هر چه از خواص و ویژگی‌های عسل می‌گوییم در مورد عسل طبیعی علی‌ الخصوص عسل کوهی است. در واقع زنبور برای ساخت عسل کوهی و برای دریافت شهد به گیاهان و گل‌‌های منطقه مراجعه می‌کند. می‌خواهیم به سوالات شما در مورد عسل طبیعی پاسخ دهیم.  در ادامه قیمت عسل طبیعی کوهستان نیز بررسی می‌شود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

عسل کوهستانی یا وحشی چیست؟
عسل وحشی یا عسل کوهستان یک عسل کاملاً طبیعی است. این عسل توسط زنبور‌ها از لا به‌ لای صخره‌‌ها و درختان قدیمی بدست می‌آید. معمولاً این عسل در کوهستان‌‌ها و مناطق دور افتاده استان کردستان، ایلام، آذربايجان و شمال کشور یافت می‌شود.
عسل کوهستانی در میان محصولات مفید برای بدن قرار دارد که اساساً به دلیل‌های متعدد با دیگر عسل‌ها متفاوت است. کندوها در فاصله چند کیلومتری از جاده‌های شلوغ‌، محل‌های دفن زباله و سایر عوامل مضر برای بدن قرار دارند. عسل کوهی خواص زیادی دارد و خوشمزه است. آن را روی نان امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. منبع سالم کالری است و دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی است. می‌توانید عسل را حتی در تابستان در یک چای گیاهی گرم اضافه کنید. هرگز عسل را گرم نکنید تا خواص مفید عسل از بین نرود. در مقایسه با شکر معمولی، عسل دارای قدرت شیرین کنندگی بالاتری است و ارزش کالری کمتری دارد و سالم تر است. عسل برای خواب خوب هم توصیه می‌شود.


قیمت عسل طبیعی

عسل مرتفع کوهی نوعی عسل است که از گرده گل‌های وحشی واقع در مناطق مرتفع کوهستانی ( ارتفاعات بالای 1000 متر از سطح دریا) دور از انواع آلودگی جمع ‌آوری می‌‌شود. تاریخ جمع آوری این نوع عسل در فصل بهار است که این نوع از گل‌های وحشی کوهستانی شکوفا می‌شوند. عسل کوهی به رنگ کهربایی تیره مایل به قرمز است. قیمت عسل طبیعی کوهستان نسبت به دیگر عسل‌ها بالا تر است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

انواع زنبور‌های عسل
زنبورها دو نوع هستند نوع اول زنبورهای وحشی بوده که در طبیعت وجود دارند و هیچگونه زنبور داری از آنها مراقبت نمی‌کند این زنبور‌ها در مناطق خاصی وجود دارند. نوع دیگری از آنها زنبورهای پرورشی هستند که در کندوهای زنبور داران یافت می‌شوند. ظاهر و نوع لانه‌ سازی این دو زنبور با یکدیگر تفاوت دارد. زنبور وحشی از زنبور پرورشی کوچک‌ تر بوده و در عوض قامتی بلندتر دارد. این زنبور در میان شکاف‌‌های کوه‌‌ها و درخت‌‌ها زندگی کرده و نمی‌توان آن را به زنبور پرورشی تبدیل کرد. این زنبور به‌ هیچ‌ وجه درون کندوی زنبور داران نمی‌رود.
 
خواص مفید عسل کوهی
عسل خواص مفید زیادی دارد :

•    پتانسیل ضد باکتریایی
ضد باکتری، آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و همچنین برای روده مفید است.

•    منبع طبیعی آنتی اکسیدان:
آنتی اکسیدان‌ها مواد طبیعی هستند که از تشکیل اکسیدها جلوگیری می‌کنند که به نوبه خود تجزیه سلولی را کاهش می‌دهند. از این نظر، مصرف دوره‌ ای عسل کوهستان می‌‌تواند یک مکمل غذایی مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سیستم ایمنی و فرآیندهای التهابی باشد.

•    شیرین کننده طبیعی
وقتی عسل با سایر غذاها مخلوط شود،  می‌تواند هم طعم و هم خواص مفید آن برای سلامتی را افزایش دهد. به همین معنا، عسل کوهستانی به عنوان یک جایگزین طبیعی برای شکر تصفیه شده عمل می‌کند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

•    حاوی پروتئین است
عسل کوهستانی تقریباً حاوی  آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه است.این خواص از فعالیت خود زنبورها و گاهی در شهد گیاه سرچشمه می‌گیرند.

•    پتانسیل مرطوب کنندگی
غلظت بالای رطوبت عسل نه تنها بر وزن، طعم و رنگ آن تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند برای مرطوب کردن قسمت‌های مختلف بدن ما نیز ضروری باشد.  در این بین مهم است که عسل در معرض دمای بالا قرار نگیرد، زیرا ممکن است خواص آن از بین برود.

•    هضم را آسان می‌کند
هنگامی که عسل با سایر محصولات طبیعی مانند آب لیمو یا دارچین ترکیب شود، می‌تواند فعالیت دستگاه گوارش را تقویت کند. همچنین عسل برای جلوگیری از رفلاکس و کمک به رفع اسهال نیز موثر است.

•    درمان زخم و سوختگی
استفاده از عسل روی برخی زخم‌ها احتمال عفونت را کاهش می‌دهد. در نهایت به درمان زخم و سوختگی می‌پردازد و در بیشتر موارد جای زخم‌ها را برطرف می‌کند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980


عسل طبیعی بدون مو

•    سرفه و گلودرد را برطرف می‌کند
استفاده از عسل کوهی موجب برطرف شدن سرفه و گلو درد هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. ترکیب عسل با آبلیمو برای این مورد و تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه آسا است. همچنین عسل کوهی به علت طبع گرمی که دارد برای بیماری‌های عفونی از جمله کرونا بسیار مفید واقع شده است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

سایر خواص
•    عسل کوهستانی سیستم دفاعی را تقویت کرده و بدن را تقویت می‌کند. از عسل باید در فصل زمستان استفاده کرد.
•    از عسل کوهی برای رفع ناراحتی‌های گوارشی و روده ای و درمان زخم معده استفاده می‌شود.
•    یک غذای طبیعی بسیار موثر برای ضدعفونی زخم‌ها و عفونت‌های مختلف پوستی مانند جوش، آکنه و سوختگی‌های جزئی است.
•    عسل کوهی نشاط آور و بسیار مورد علاقه ورزشکاران است حاوی عناصر کمیاب مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، مس، روی و‌... می‌باشد.
•    سرشار از نمک‌های معدنی
•    سرشار از آهن
•    برای کم خونی فقر آهن به دلیل داشتن آهن زیاد توصیه می‌شود
•    برای مبارزه با سنگ کلیه به دلیل خاصیت دفعی آن توصیه می‌شود
•    منبع طبیعی انرژی
به عسل کوهی خاصیت آرامش بخش نسبت داده شده است که خواب و برخی علائم استرس را تقویت می‌کند. عسل کوهی برای دندان درد به ویژه در کودکان بالای یک سال و برای درمان آسم و سکسکه استفاده می‌شود.  همچنین برای تعدیل سطح فشار خون از عسل کوهستانی استفاده می‌شود.

عسل کوهستانی با موم
توصیه ما این است که عسل کوهستانی را با موم خریداری کنید چرا که یکی از راه‌‌های تشخیص عسل کوهستانی نوع لانه‌ سازی آن است. بهتر است آن را با موم خریداری کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

فاکتورهای تعیین‌ کننده قیمت عسل طبیعی کوهستان
قیمت عسل طبیعی کوهستان فاکتورهای متعددی دارد که عبارت‌ اند از:

•    حجم خرید
اولین عامل تعیین‌ کننده در قیمت عسل حجم آن است. معمولاً زنبور داران ترجیح می‌دهند تا عسل خود را به‌ صورت عمده با قیمت پایین‌ تر بفروشند.

•    نوع و کیفیت عسل
نوع و کیفیت عسل کوهستانی یکی از موارد مهم در تعیین قیمت عسل طبیعی کوهستان است. کیفیت عسل با آزمایش آن معلوم می‌شود.

•    طعم و مزه‌ عسل
 طعم و مزه عسل کوهی نیز می‌تواند یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت عسل طبیعی کوهستان باشد. بسیاری از عسل‌ها وجود دارند که فاکتورهای آزمایشگاهی بسیار قوی دارند اما طعم خوبی نداشته و به اصطلاح مشتری‌ پسند نیستند و قیمت پایین‌ تری نیز دارند.

•    بسته‌ بندی عسل
بسته‌ بندی عسل نیز می‌تواند در قیمت عسل طبیعی کوهستان تاثیر گذار باشد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

سوالات متداول
•    آیا عسل کوهستان عسل ارگانیک است؟
عسل ارگانیک به عسلی گفته می‌شود که به زنبور هیچ گونه دارویی از جمله داروهای آنتی بیوتیک داده نشود و فرایند تولید عسل به صورت کاملا طبیعی انجام شود. به بیان دیگر هیچ گونه ماده مصنوعی در ایجاد و تولید عسل دخالتی نداشته باشد. عسل کوهی نیز یک نوع عسل ارگانیک و با خواص بسیار فراوان است. هر نوع عسل کوهی عسل ارگانیک محسوب شده و با خیال راحت می‌توانید از خواص آن مطمئن باشید. انسان در تولید عسل‌‌های کوهی هیچ دخالتی ندارد و تنها آن‌‌ها را برداشت می‌کند. به دلیل همین موضوع و ارزش آن، قیمت عسل طبیعی کوهستان به مراتب بالاتر است.

•    تفاوت عسل کوهستانی با سایر عسل‌‌ها چیست؟
تقسیم‌‌های چندگانه عسل عبارت‌ اند از: عسل باغی، عسل زراعی، عسل دشتی و عسل کوهی.
عسل کوهی بین تمامی موارد عنوان شده با کیفیت ترین و پر خواص ترین عسل است بنابراین قیمت عسل طبیعی کوهستان هرچقدر باشد ارزش دارد. اما عسل باغی یک عسل ضعیف در این لیست می‌باشد. دلیل اهمیت عسل کوهستانی ارتفاع بیشتر از سطح دریا و همچنین پوشش گیاهی غنی‌ تر در کوهستان می‌باشد. زنبور عسل بسیار حساس بوده و باید مراقب آن‌ باشید. فعالیت‌‌های اضافی استرس‌ زا موجب پایین آمدن کیفیت عسل می‌شود. اگر زنبور از عوامل انسانی، دکل‌‌های مخابراتی و تجهیزات صنعتی دور باشد استرس کمتری خواهد داشت و می‌تواند عسل با کیفیت بالایی تولید کند. تمامی موارد ذکر شده در مورد عسل کوهستانی نیز صدق می‌کند. زنبورهایی که در کوهستان اقدام به ساخت کندو می‌کنند از تمامی استرس‌‌ها دور هستند. بابت همین موضوع بهترین عسل را می‌توانند تهیه کنند. عسل طبیعی کوهستانی ۲ نوع دارد عسل طبیعی کوهستان در کندو‌، عسل طبیعی کوهستان وحشی.
تفاوت این دو عسل در این است که عسل کوهستان در کندو با دخالت انسان ایجاد شده ولی عسل طبیعی کوهستانی وحشی دور از هر گونه دخالت انسان تولید می‌شود. قیمت عسل طبیعی کوهستان وحشی گران‌ تر از عسل کوهستان در کندو است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

•    بهترین نوع عسل در ایران کدام است؟
عسل زنبور کوهستانی در مناطق پر درخت مانند مناطق شمالی و جنگل‌‌های استان‌‌های مازندران و گیلان و مناطق شمال غربی مانند کوه‌‌های اردبیل رنگ سیاه و تیره‌ تر دارند. نوع دیگری از عسل کوهی وجود دارد که در نواحی مرکزی ایران مانند کاشان، قمصر، نیاسر و‌... تولید شده و سرخ و معطر هستند. دلیل آن‌ هم استفاده زنبور از گل‌‌های محمدی می‌باشد. تمامی این عسل‌‌ها در لیست بهترین عسل‌‌های کوهستانی ایران قرار دارند.


عسل کوهی بهاره

•    موم عسل طبیعی را چگونه تشخیص دهیم
برای تشخیص موم عسل طبیعی ابتدا یک ظرف شیشه‌ ای یا پلاستیکی آماده کنید. یک‌ سوم این ظرف را پر از آب کرده و الکل صنعتی به آن اضافه کنید. سپس مومی که از قبل فشرده کرده‌ اید و هوای داخل آن را خارج شده را درون این ظرف قرار داده و هم بزنید. اگر موم شما روی آب ایستاد و بدانید که تقلبی است. اما اگر موم پایین ظرف برود عسل شما طبیعی است. برای این آزمایش حتماً از الکل استفاده کنید بدون استفاده از الکل به پاسخ نخواهید رسید.

•    قیمت عسل طبیعی کوهستان چگونه تخمین زده می‌شود؟
هنگام خرید عسل کوهستانی باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید. افراد زیادی وجود دارند که ادعای داشتن عسل وحشی می‌کنند و قیمت‌‌های نجومی برای شما تعیین می‌کنند. در برخی موارد قیمت عسل طبیعی کوهستان تا ۳ میلیون تومان برای هر کیلو به فروش می‌رسد. باید مراقب باشید تا افراد سودجو عسل‌‌های معمولی را به‌ عنوان عسل وحشی به شما نفروشند. همچنین عسل کوهی و وحشی هرگز به‌ صورت انبوه تولید نمی‌شود اگر فردی ادعا کند مقدار زیادی عسل کوهی دارد نباید به او اعتماد کنید.
قیمت عسل طبیعی کوهستان با توجه به معیارهای زیادی تعیین می‌شود. این معیارها می‌توانند نوع عسل، کیفیت آن و برخی موارد دیگر باشند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

•    آیا قیمت بالای عسل نشان‌ دهنده کیفیت آن است؟
اگر در بازار بگردید متوجه قیمت‌‌های مختلف عسل کوهی خواهید شد. عسل قیمت‌‌های بسیار پایین تا قیمت‌‌های نجومی بسیار بالا دارد. عسل‌‌هایی با قیمت پایین معمولاً یا عسل‌‌های مصنوعی هستند یا این‌ که زنبور برای تولید آن‌‌ها از شربت شکر تغذیه کرده‌ است. از طرف دیگر اگر قیمت عسل طبیعی کوهستان بالا باشد دلیل بر کیفیت آن نیست.

کلام پایانی
حال که با خواص عسل کوهی آشنا شدید ممکن است بیش از پیش به اهمیت عسل طبیعی پی برده باشید. عسلی که فروشگاه ما تولید می‌کند یک عسل طبیعی و کاملا ارگانیک است. عسل مصنوعی و تقلبی نه تنها هیچ خاصیتی برای بدن ندارد بلکه خود این نوع عسل می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی نیز شود. علت تاکید ما برای خرید عسل طبیعی بخاطر این موضوع است که تمام نکات ذکر شده در مورد خواص عسل، مربوط به عسل طبیعی است. اگر سوال، نظر یا ابهامی در مورد عسل طبیعی و کوهی دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها