به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۹۴۸۲۱

موج تحول به سوی دمکراسی می‌رود

موج تحول به سوی دمکراسی می‌رود
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی افتتاحیه دومین اجلاس دمکراسی ضمن تمرکز ويژه‌ای بر روسيه و چين گفت: موج تحول در جهان به سوی آزادی و دمکراسی می‌رود.
جو بایدن در سخنرانی ویدئویی خود از کاخ سفید به ۱۲۱ نفر از رهبران جهان که در این اجلاس مجازی شرکت داشتند٬ اعلام کرد که دولت آمریکا در یک بودجه جدید در سال جاری میلادی ۶۹۰ میلیون دلار به دفاع از دمکراسی در سراسر جهان اختصاص خواهد داد.
وی افزود:«معتقدم که دمکراسی چالش سرنوشت ساز زمانه ما است و امروز با افتخار می توانیم بگوییم که دمکراسی قوی تر می شود و نه ضعیف تر. در مقابل حکومت‌های خودکامه در جهان ضعیف تر می شوند و نه قوی تر.به دلیل تعهد رهبرانی که امروز در این اجلاس شرکت دارند و پیگیری و پشتکار مردم تمامی نقاط جهان که بر حقوق و آزادی خود تاکید می کنند ما شاهد موجی از تحول به سوی دمکراسی هستیم.»
تعداد رهبران شرکت کننده در اجلاس امسال در مقایسه با سال ۲۰۲۱ هشت نفر افزایش یافته است.
 بایدن در سخنان خود به اقدامات دولت آنگولا برای ایجاد یک نظام قضایی مستقل، طرح‌های مبارزه با فساد در جمهوری دومینیکن و کرواسی و رد ادعای دونالد ترامپ و حامیان او در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توسط اکثریت رای دهندگان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر گذشته اشاره کرد.
خانه آزادی (فریدم هاووس) از پژوهشکده‌های مورد حمایت دولت آمریکا در گزارش اخیرش گفت که در سال ۲۰۲۲ دمکراسی در سراسر جهان تضعیف شده است٬ ولی تعداد کشورهایی که در برابر این موج مقاومت می کنند رو به افزایش است.
 بایدن در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:«ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و تصمیم‌های ما روی روند تحولات جهان در دهه‌های آینده تاثیر خواهد داشت. رسالت ما تقویت این موج دمکراسی خواهی و بنای موفقیت‌های بیشتر بر پايه پیشرفت‌های اخیر است تا جهان باری دیگر در مسیر نادرستی حرکت نکنند.»
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها