به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۹۴۸۳۷

افراد زیر ۶۰ سال به واکسن کرونا نیازی ندارند 

افراد زیر ۶۰ سال به واکسن کرونا نیازی ندارند 
گروه علم و فناوری: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید افراد بزرگسال سالم زیر ۶۰ سال که واکسیناسیون ابتدایی و دُز تقویتی اول را دریافت کرده‌اند، به دُز اضافی دیگری از واکسن کووید-۱۹ نیاز ندارند چرا که به لحاظ سلامت تاثیر چندانی ندارد.
کارشناسان این سازمان در توصیه‌نامه اخیر خود که به تازگی منتشر شده گفته‌اند زدن واکسن اضافی تقویتی برای افراد زیر ۶۰ سال در محدوده خطر متوسط (به علاوه کودکان و نوجوانان ۶ ماهه تا ۱۷ ساله که پیشتر مبتلا شده‌اند) خطری در بر ندارد، اما «فایده قابل توجهی نیز به لحاظ سلامت نخواهد داشت».
گروه مشاوره راهبردی سازمان جهانی بهداشت (SAGE) توصیه‌های به روز شده خود را پس از نشست این هفته خود در ژنو سوئیس منتشر کرده است.
سازمان جهانی بهداشت گفته است توصیه‌های جدید با در نظر گرفتن نتایج شیوع سویه اومیکرون کرونا تنظیم شده است، چرا که حالا سطح بالایی از ایمنی هم به دلیل ابتلاها و هم از طریق واکسیناسیون در مردم جهان به وجود آمده است.
در دستورالعمل جدید با این حال به افراد محدوده پرخطر شامل گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا، سایر بزرگسالان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، زنان باردار و کارکنان بهداشتی در مراکز خدمات درمانی توصیه شده است که علاوه بر واکسیناسیون معمول ابتدایی و تقویتی دوز اول، دوز تقویت‌کننده دیگری را هم دریافت کنند.این نهاد اعلام کرده است که فاصله ۶ تا ۱۲ ماهه بین دوزهای تقویتی را بسته به میزان شیوع بیماری توصیه می‌کند.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تا به امروز در مجموع تعداد بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ بین شهروندان کشورهای مختلف جهان توزیع شده است.
مطابق آمارهای رسمی این سازمان، ویروس کرونا از ابتدای شیوع در سال ۲۰۲۰ تا کنون بیش از ۷۶۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و حدود ۷ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها