به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۳۹۴۸۴۰

تصمیم  مصر برای گردشگران ایرانی

تصمیم  مصر برای گردشگران ایرانی
گروه گوناگون: وزارت گردشگری مصر اعلام کرد که به زودی برای مسافران ایرانی به منظور بازدید از بخش‌هایی از این کشور ویزا صادر خواهد کرد.
گفته شده مسافران ایرانی باید در قالب تورهای مسافرتی و گروهی به مصر سفر کنند و تصمیم اخیر فعلا محدود به بازدید از شبه جزیره سیناست؛ البته این طرح ممکن است در آینده به نقاط دیگر این کشور هم تعمیم یابد.مناطقی نظیر شهر ساحلی «شرم‌الشیخ» که از مناطق پربازدید گردشگران خارجی است در جنوب شبه جزیره سینا واقع شده.
بیشتر مناطق این شبه جزیره خشک و بیابانیست و قاهره، پایتخت این کشور در آن واقع نشده است.
تصمیم اخیر دولت مصر برای صدور ویزا به مسافران ایرانی بخشی از سیاست‌های این کشور برای جذب گردشگران خارجی است که هدف از آن ورود ارز به این کشور و بهبود اقتصادیست؛ اقتصاد مصر هم اکنون با کمبود شدید درآمدهای ارزی دست به گریبان است.
از جمله تصمیم‌های جدید دولت مصر که به تازگی اعلام شده صدور ویزای ۵ ساله با تردد نامحدود به مبلغ ۷۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاران و مالکان خانه است که در خارج از این کشور سکونت دارند.احمد عیسی، وزیر گردشگری مصر درباره شهروندان ایرانی که به جنوب شبه جزیره سینا سفر می‌کنند گفت: «ما تجربه ورود ایرانی‌ها به جنوب سینا را قدم اول ارزیابی می‌کنیم، و بر اساس آن درباره مجوز ورود به نقاط دیگر تصمیم خواهیم گرفت.»
البته شهروندان کشورهای دیگری هم در طرح جدید دولت مصر گنجانده شده است؛ شهروندان دیگر کشورها نظیر چین و هندی‌های ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس هم هنگام ورود به مصر ویزا دریافت خواهند کرد.
وزارت گردشگری مصر گفته قوانین جدید به صورت مقدماتی تائید خواهد شد و به زودی به اجرا درخواهد آمد.
محمدحسین سلطانی فرد، رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر با استقبال از این اقدام گفت: «گردشگران از طریق شرکت‌ها و تور‌های جهانگردی و بر اساس برنامه‌ای که مورد توافق دو کشور قرار خواهد گرفت وارد مصر خواهند شد. ویزا در فرودگاه صادر می‌شود.»

 
برچسب ها: مصر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها