به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۳۹۴۸۴۱
استقلال به شعارهای پوچ و سرودهای متوهمانه نیست

واکنش‌ها به وقاحت وزیر خارجه روسیه در مقابل امیرعبداللهیان!‏

واکنش‌ها به وقاحت وزیر خارجه روسیه در مقابل امیرعبداللهیان!‏
گروه سیاسی: دیروز حسین امیرعبداللهیان، در سفر به مسکو هرچه در مقابل ساختمان وزارت خارجه روسیه در خودرویش منتظر سرگئی لاوروف نشست تا به استقبالش بیاید ولی او نیامد و وقتی که وارد ساختمان شد لاروف با پرویی از او پرسید نمی‌خواستی پیاده شوی و او گفت که منتظر بوده و لاوروف باز پرسید منتظر چه؟ ولی جوابی نشنید!
....
توضیح کنعانی
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در توجیه این اقدام زشت وزیر خارجه روسیه مدعی شد: بطور طبیعی رئیس هیأت دقایقی در داخل خودرو منتظر ملحق شدن دیگر اعضای اصلی هیأت همراه می‌ماند و در هوای بارانی مسکو همتای او نیز در مکان استقبال منتظر وزیر خارجه کشورمان بوده است. کنعانی افزود: برخی که با انگیزه‌های مختلف اصولا از ارتباطات و تبادل هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران با طرفهای مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند، خصوصا در شرایطی که با سفری بسیار موفق و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و راهبردی و موضوعات مهم منطقه‌ای هم مواجه شوند. 

استقلال به شعارهای پوچ و سرودهای متوهمانه نیست
✍شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی
در اینجا می‌بینید که وزیر خارجه روسیه جلو دوربین امیرعبداللهیان را تحقیر میکند، امیرعبداللهیان توقع دارد همان میزان استقبال که از لاورف در تهران کرده در کرملین از او بشود اما نه تنها چنین نمی‌شود که جلو دوربین دست‌اش می‌اندازند: که چی شد از ماشین پیاده نمی‌شدی اما امیرعبداللهیان فقط کلمه منتظر بودم را می‌گوید و کلامش را می‌خورد او منتظر استقبال وزیر خارجه روسیه بود به وقت پیاده شدن از خودرو اما نشد.
همین امروز اگر وزیر مشاور در امور خارجه امارات، کشور کوچکی که ۵ برابر ما صادرات دارد به روسیه برود همه پروتکلهای تشریفات برایش اجرا می‌شود که اگر نشود مطمئن باشید از ماشین پیاده نمی‌شود و باز‌می‌گردد، چون این عدم مراعات پروتکل دقیقا به معنی اینستکه که اینجا شما مهم نیستید و ارتباط شما از موضع ضعف برقرار می‌شود.
اینجا ببینید قوام نخست وزیر پهلوی دوم ، چگونه استالین را سرخط میاورد و اجازه نمی‌دهد از ابتدا با نخست وزیر ایران در مقابل رهبر شوروی که سرمست از پیروزی جنگ جهانی دوم است از موضع بالا برخورد شود. استالین رهبر مغرور شوروی پس از جنگ، آذربایجان را تخلیه نمی‌کند و با راه انداختن جمهوری دموکرات توسط دست‌نشانده‌ای به نام پیشه‌وری، قصد الحاق تبریز را به خاک خود دارد، قوام به نمایندگی ایران به شوروی می‌رود برای مذاکره با استالین، وقتی وارد اطاقش می‌شود او بجای استقبال از قوام رو به دیوار به نقشه مقابلش نگاه می‌کند تا پس از دقایقی با چند سرفه مولوتوف وزیر خارجه وقت شوروی به سوی آنها روی اش را بر می‌گرداند و سلام و احوال و قرار می‌شود دو ساعت بعد بیایند برای مذاکره اما به مجرد بیرون آمدن از کاخ، قوام در اعتراض به رفتار توهین آمیز استالین به سمت فرودگاه می رود.....البته او را با سلام و صلوات باز می‌گردانند و دقیقا بخاطر همین قهر است که آذربایجان بدون دادن امتیاز خاصی به شوروی در سال ۱۳۲۵به دامن ایران باز می‌گردد. جمهوری اسلامی یک عمر داد استقلالش گوش جهان را کر کرد حالا معلوم می‌شود استقلال به شعارهای پوچ نیست به سیاست صحیح است به برقراری موازنه بین غرب و شرق است نه به شعر و سرودهای متوهمانه و نوشابه باز کردن برای خود جلو عوام الناس.

تحقیر عبداللهیان
وزیر خارجه روسیه به امیرعبداللهیان: ظاهرا نمی‌خواستی از ماشین پیاده بشی
امیرعبداللهیان: منتظر بودم
لاوروف: منتظر چی بودی؟ 
امیرعبداللهیان: من منتظر...
🔗پ.ن: 
۱- روسها وقتی از مواضع یک کشور ناراضی باشند آن را در رفتار خود در مقابل دوربین بروز می دهند. از نحوه استقبال پوتین از مکرون و رئیسی تا منتظر گذاشتن اردوغان پشت در ملاقات. (احتمالا روسها از مواضع اخیر ایران در قبال جنگ اوکراین رضایت ندارند)
۲- در این دیدار هم دو احتمال وجود دارد. 
اول اینکه تیم تشریفات وزارت خارجه ایران و روسیه از قبل هماهنگی لازم برای استقبال از وزیرخارجه ایران در بیرون از محل ملاقات صورت گرفته و سپس لاوروف به عمد با معطل گذاشتن عبداللهیان و بلافاصله پرسیدن این سوال زمینه تحقیر ایشان را فراهم کرده است و یا اینکه تیم تشریفات وزارت خارجه از ماجرا پرت بوده است. 
۳- هر دلیلی داشته باشد، این انگشت اشاره و سوال پیچ کردن وزیرخارجه توسط لاوروف آنهم قبل از سلام و احوالپرسی، هدفی جز تحقیر کردن ایشان ندارد و عبدالهیان اگر وزیرخارجه کاربلد و باتجربه ای بود، خود را در چنین شرایطی قرار نمی‌داد.

واکنش یک فعال رسانه‌ای

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها