کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه امنیت اروپا را تهدید می‌کند 

10 فروردين 1402 ساعت 21:27


گروه بین الملل: چارلز سوم، پادشاه بریتانیا در یک سخنرانی تاریخی در جمع نمایندگان پارلمان آلمان نسبت به «تهدیدی» که تهاجم روسیه به اوکراین برای امنیت اروپا و «ارزش‌های دموکراتیک» ایجاد می‌کند، هشدار داد.
پادشاه بریتانیا با تاکید بر «نقش مهم» کشورش و همچنین آلمان در حمایت از کی‌یف به‌ویژه در سطح نظامی، افزود: «اما جهان اینگونه نبود که بدون انجام کاری نظاره‌گر باشد.»
او تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین از سوی آلمان را ستود، کشوری که از زمان نازیسیم صلح‌طلب بود و مدت‌ها در انجام این اقدام تردید داشت.وی گفت: «تصمیم آلمان برای ارسال کمک‌های نظامی سنگین به اوکراین شجاعانه، مهم و قابل ستایش است.»چارلز سوم که به زبان آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «ما از ویرانی وحشتناک در اوکراین ویران شده‌ایم اما اتحاد می‌تواند به ما شجاعت دهد.»
وی تاکید کرد که می‌توان تاریخ در هم تنیده شده دو ملت آلمان و بریتانیا را در بوندستاگ [پارلمان آلمان] مشاهده کرد. اشاره چارلز سوم به بازسازی ساختمان رایشستاگ [رایشتاگ] در دهه ۹۰ میلادی است که در طول جنگ به شدت آسیب دیده بود. این ساختما با یک گنبد شیشه از سوی نورمن فاستر، معمار بریتانیا به‌عنوان نمادی برای شفافیت و مسئولیت پذیری بازسازی شد.
پادشاه بریتانیا گفت: «از این جا شهروندان واقعا می‌توانند فعالیت سیاستمداران خود را تماشا کنند.» وی این موضوع را «دموکراسی در عمل» توصیف کرد.
نمایندگان بوندستاگ پس از پایان سخنرانی چارلز سوم، وی را طولانی مدت تشویق کردند.
در این حضور کامیلا همسر چارلز سوم، او را همراهی می‌کرد. آلمان نخستین مقصد پادشاه بریتانیا در این سمت است.


کد مطلب: 394844

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394844/روسیه-امنیت-اروپا-تهدید-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir