به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۹۴۸۷۸

۱۲ فیلم و سریال کره‌ای درباره خون آشام‌ها

۱۲ فیلم و سریال کره‌ای درباره خون آشام‌ها
گروه فرهنگی: خون آشام ها هرگز از محبوبیت نخواهند افتاد و برای اثبات آن، بهترین درام های کره ای خون آشامی را بر حسب جذابیت و کیفیت شان رتبه بندی کرده ایم. خون آشام ها یا ومپایرهای ترسناک از زمانی که رمان دراکولا (Dracula) برم استوکر منتششر شد و این موجودات را وارد ذهنیت جامعه کرد همواره در ذهن مخاطبان وجود داشته اند. در حالی که برداشت ها و تغییرات بسیاری در طی سال ها روی خون آشام ها انجام شده است اما چیزی که هرگز تغییر نکرده این است که برای زنده ماندن، باید خون انسان ها را بنوشند.

در طی سال ها، داستان های خون آشامی بارها با داستان های عاشقانه ترکیب شده اند. فیلم های محبوبی مانند Twilight و True Blood روی عشق نامیرای رمانتیک اما تاریک تمرکز کرده اند. به طور خلاصه، خون آشام ها و داستان های مربوط به آن ها بسیار سودآور هستند و تا آینده نزدیک نیز تغییری در این موضوع ایجاد نخواهد شد. داستان عاشقانه باشد یا نباشد، خون آشام ها موجودات افسانه ای پیچیده ای هستند و قدرت تغییر آن ها بخشی از چیزی است که آن ها را چنین جذاب ساخت است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین فیلم و سریال کره‌ای درام درباره خون آشام‌ها  در مورد خون آشام ها آشنا کنیم.
 
۱۲- Vampire Flower (۲۰۱۴)
سریال کره‌ای Vampire Flower یک درام ساخته شده بر اساس رمانی اینترنتی از شین جی اون و متاسفانه ضعیف ترین درام کره ای خون آشامی در این فهرست است.بسیاری این سریال را نسخه کره ای Twilight می دانند. این درام شش اپیزودی با روایتی مشابه بلا و ادوارد (کریستن استوارت و رابرت پتینسون) است. اما در نسخه کره ای، لوییس یک خون آشام یکصد ساله است که هنوز هم ظاهری شبیه یک نوجوان دارد. با این وجود، شباهت فراوانش با Twilight است که باعث شده در قعر رتبه بندی ما قرار گیرد. لویی خیلی زود با سئو یونگ آشنا می شود که با خون منحصربفرد و بسیار خوشبویش او را مسحور می کند.

در حالی که این دو بیشتر و بیشتر عاشق هم می شوند، با شرایط خطرناکی مواجه می شوند. با هم، لویی و سئو یون مسیر پرخطر عبور از سرزمین خون آشام ها را برای بدست آوردن گل نادر خون آشام طی می کنند. متاسفانه، غیراورجینال بودن داستان Vampire Flower باعث می شود که روایت امیدوار کننده و بازی های خوب بازیگرانش تحت الشعاع قرار بگیرد و به همین خاطر در انتهای این فهرست از سریال های کره ای درام در مورد خون آشام ها قرار می گیرد.

۱۱- The Sweet Blood (۲۰۲۱)
سریال The Sweet Blood یک درام کره‌ای جدیدتر است که در سال ۲۰۲۱ ساخته شه و تنها هفت اپیزود دارد. اگر چه در رتبه پایینی در میان درام های کره ای خون آشامی قرار گرفته اما هنوز هم بای یک تماشای بی وقفه مناسب و رضایت بخش است. یئون سئو یک خون آشام ۱۱۸ ساله است که از مادری انسان و پدری خون آشام متولد شده است. علیرغم توانایی ها و زیبایی اش، او می خواهد زندگی نرمالی داشته و به همین خاطر خود را در میان یک سری دانش آموز دبیرستانی مخفی می کند.

وقتی بوی خون سونگ میو رو او را از خود بیخود می کند، میل او به فارغ التحصیل شدن از دبیرستان متوقف شده و زندگی یئون سئو زبر و رو می شود. خون شیرین میو رو نه تنها توجه او بلکه تمام خون آشام ها و گرگینه ها را به خود جلب می کند که از شباهت های این سریال کره ای با داستان گرگ و میش است. یئون سئو تلاش دارد از میو رو مراقبت کند و همزمان می کوشد تا در مقابل بوی خون او مقاومت کند. شوربختانه پایان داستان خیلی زود و ساده اتفاق می افتد و این سریال بسیار زودتر از آنچه که می باید به پایان می رسد.

۱۰- Bite Sisters (۲۰۲۱)
اگر یک چیز باشد که سریال های خون آشامی در مورد این موجودات شگفت انگیز فاش کرده باشند این است که خون آشام ها اگر در کنار هم بمانند شانس زنده ماندنشان بیشتر است. در درام کره ای Bite Sisters ، سه خون آشام وانمود می کنند که خواهر هستند. تمرکز اصلی داستان اما روی هان یی نا است، یک خون آشام ۸۲۱ ساله که یک اینفلوئنسر بسیار محبوب نیز هست. یی نا از محبوبیت خود به صورت مخفیانه برای کمک به قربانیان بی عدالتی استفاده می کند.

در سریال، او شیفته انسانی به نام جونگ سونگ مین می شود که باعث می شود Bite Sisters به یک سریال درام کره ای عاشقانه و فانتزی مانند Hotel Del Luna و Goblin تبدیل شود. دلیل اینکه این سریال کره ای بالاتر از سریال های کره ای مشابه رده بندی شده این است که باید طولانی تر از این می شد و جا برای توسعه و ادامه داشت.

۹- Vampire Idol (۲۰۱۱)
سریال Vampire Idol یک درام کره ای برای طرفداران موسیقی پاپ کره ای است زیرا یک سریال کمدی جوانانه در مورد خون آشام هاست. این درام داستان یک شاهزاده خون آشام ساده و بی تجربه از یک سیاره خون آشامی دوردست را روایت میکند. او که طرفدار موسیقی پاپ کره ای است، به زمین می آید تا اجرای گروه مورد علاقه اش را تماشا کند. همراه با شاهزاده سه خدمتکار مورد اعتمادش هستند. اتفاقی رخ داده و شاهزاده دیگر نمی تواند به سیاره اش بازگردد. او از این اتفاق به عنوان موقعیت استفاده کرده تا رویای همیشگی اش برای تبدیل شدن به یک چهره مشهور را دنبال کند. ماجراجویی او ساده نیست زیرا از نظر زمینی ها جذاب نیست و باید با مخالفت های انسان ها و افراد بالغ مواجه شود. متاسفانه، این درام کره ای خون آشامی به خاطر جلوه های ویژه با کیفیت کم و چندین لحظه خاص از داستان در رتبه بالایی در این فهرست قرار نگرفته است.

۸- The Vampire Lives Next Door To Us (۲۰۱۵)
این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای اگر چه رتبه بالاتری در این فهرست پیدا نکرده اما شما را حیرت زده کرده و طرفداران خون آشام ها از تماشای آن لذت خواهند برد. داستان عجیب این فیلم کره ای در مورد یک خون آشام تنهاست که در یک مرده شورخانه زندگی می کند. در حالی که او اغلب به دنبال تنبیه افرادی است که از نظر او انسان های بدی هستند، همه چیز تغییر می کند وقتی دختری که غرق شده به مرده شور خانه می آید و سرنوشت این دو به شکلی معجزه گونه در هم تنیده می شود. The Vampire Lives Next Door to Us بدون شک فیلم عجیبی در این ژانر است اما کوتاه بودن داستان باعث شده که تماشایش ساده باشد.

سونگ جی هم بسیار کمیک و بامزه و هم به شدت ترسناک است، در حالی که بسیاری گفته اند بازی او به شدت تحت تاثیر سبک بازی جانی دپ است. تنها دلیلی که این فیلم در رتبه بالاتری در این فهرست قرار نگرفته این است که شایستگی ساخته شدن در قالب یک فیلم بلند را داشت و می توانست از زمانش به شکل بهتری برای بررسی سرنوشت خون آشام داستان استفاده کند.

۷- Vampire Prosecutor (۲۰۱۱)
Vampire Prosecutor یک سریال درام خون آشامی کره ای است که باید حتماً تماشایش کنید. این سریال نادر به خاطر محبوبیتی که داشت شانس دوباره ای یافت. اگر چه این سریال از معدود سریال های کره ای با دو فصل است اما به خاطر اینکه منتقدان چندان از آن استقبال نکردند، در این رتبه بندی نیز رتبه بالایی بدست نیاورده است. اگر چه این فرم امتیازات بالایی در دوران انتشارش از سوی تماشاگران دریافت کرد اما سریال های دیگری در مورد خون آشام هستند که عملکرد بهتری داشتند.

این درام ساخته شده در سال ۲۰۱۱ در مورد شخصیت مین تائه یون است، کارآگاه شناخته شده ای که خون آشام می شود. توانایی های جدید او مفید هستند اما گاهی اوقات برایش عواقب دردناکی دارند. با نوشیدن خون مردگان، او می تواند گذشته آن ها را دیده و مسئول مرگشان را پیدا کند. نکته تاریک این توانایی این است که با نوشیدن خون آن ها، دردی غیرقابل تحمل در بدنش ایجاد می شود. در یکی از پرونده هایش او به یک خون آشام ظنین می شود و آنجاست که به دنبال دلیل تبدیل شدنش به خون آشام می رود.

۶- The Vampire Detective (۲۰۱۶)
The Vampire Detective یک روایت معمول را دنبال می کند، همان روایتی که در اکثر سرال های درام کره ای دیده می شود اما هنوز هم ارزش تماشای بی وقفه را دارد و در این فهرست در مورد سریال های کره ای خون آشامی در رتبه بالایی قرار می گیرد. یون سان همراه با دوستش به عنوان کارآگاه خصوصی روی پرونده های شخصی موکلانش کار می کند. یک روز، یون سان به خون آشام تبدیل می شود اما دلیلش را نمی داند. اکنون که خون آشام شده است، یون سان از توانایی هایش برای حل پرونده های بیشتری استفاده می کند.

علیرغم غرق شدن در کلیشه های درام های کره ای، سبک روایی کلیت داستان منحصربفرد است زیرا در مورد استفاده از توانایی های شخصیت اصلی برای پی بردن به گذشته و علت تبدیل شدنش است. این سریال تنها ۱۲ اپیزود داشته و بسیاری از طرفدارانش منتظر یک پایان خوب و رضایت بخش برای آن هستند. سریال کره ای The Vampire Detective آنقدر خوب بود که نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال های کره ای شد اما نتوانست این جایزه را بدست آورد.

۵- Blood (۲۰۱۵)
سریال Blood یکی از پربحث ترین و مشهورترین سریال های درام کره ای در ژانر خون آشامی است. پارک جی سانک یک پزشک بدنام در حوزه تخصص خود (جراحی پانکراس) است. او یک راز دارد؛ جی سانگ خون آشامی است که عطش خون خود را برای نجات جان زندگی بیمارانی که در حال مرگ هستند سرکوب می کند. یو ری تا به خاطر مغرور و پرافاده بودنش توجه او را جلب می کند، کسی که خواهرزاده یکی از اعضای هیئت مدیره بیمارستان است. علیرغم این موضوع، او ناخواسته به این دختر علاقمند می شود. زیر این داستان ظاهری اما یک رییس بیمارستان دورو است که که بسیار جاه طلب و شیطان صفت است. سریال Blood از دیدگاه منتقدان مورد توجه قرار گرفته و حتی در چهار بخش نامزد دریافت بهترین سریال درام کره شده است هر چند هیچکدام را برنده نشد.

۴- Hello Franceska (۲۰۰۵)
درام کره ای Hello Franceska همانطور که عنوان آن نشان می دهد از هر چیزی کمی در خود دارد، کمدی، وحشت و هجو با اضافه کردن داستانی خون آشامی. اگر این سریال را دیده باشید متوجه خواهید شد که این سریال از فیلم های The Addams Family الهام گرفته است. این سریال کالت کلاسیک یکی از بهترین سریال های کره ای خون آشامی است و از آن سریال های عجیبی که برای همیشه در ذهنتان خواهد ماند.

آخرین خانواده های خون آشام ها توسط رهبرشان به مناطقی متفاوت از جهان فرستاده می شوند. یکی از این خانواده ها اشتباه کرده و به کره جنوبی می رود، جایی که با یک کارمند بدشانس روبرو می شوند. بعد از این که فرانچسکا او را گاز می گیرد، او به خون آشام تبدیل شده اما خانواده تصمیم می گیرد تمام تلاشش را برای بازگرداندن او به حالت انسانی اش بکنند، وقتی که رهبرشان به سراغ آن ها بیاید. بدون این که گزینه و چاره دیگری داشته باشند، آن ها وانمود می کنند که یک خانواده بوده و یک زندگی انسانی را انتخاب می کنند.

۳- Orange Marmalade (۲۰۱۵)
سریال Orange Marmalade نیز یکی از بهترین سریال های درام کره ای این فهرست در مورد خون آشام هاست، که در واقع یک درام کره ای عاشقانه در مورد نوجوانان است. این سریال در دنیایی روایت می شود که خون آشام ها در میان انسان ها پنهان شده اند. داستان سریال در مورد ما ری است، یک نوجوان خون آشام گوشه گیر که تلاش دارد هویت خود را به خاطر پیمان صلحی که توسط دولت امضا شده، پنهان کند. اوضاع تغییر می کند وقتی ما ری در قطار خوابش برده و شیفته خون شیرین شخصیت جائه مین می شود.

همین سکانس در نسخه کارتون اینترنتی اورجینال دیده می شود. از آن لحظه به بعد، ما ری شیفته جائه مین می شود و نمی تواند از او دور بماند. داستان عاشقانه این دو ساده نیست زیرا جائه مین علاقه ای به خون آشام ها ندارد. سریال Orange Marmalade توانست دو جایزه در مراسم جوایز بهترین سریال های درام کره ای بدست آورد، یکی برای بهترین بازیگر مرد تازه وارد و دیگری جایزه بهترین بازیگر زن.

۲- Scholar Who Walks The Night (۲۰۱۵)
بر اساس یک کتاب کمیک کره ای، سریال Scholar Who Walks the Night یک درام کره ای تاریخی مشهور است که در دوران جوسئون روایت می شود و با توجه به رتبه ای که دارد، در فهرست بهترین سریال های کره ای خون آشامی قرار دارد. جو یانگ سان و خانواده اش وقتی بدنام می شوند که پدرش به اشتباه به خیانت متهم می شود. به منظور داشتن درآمد، او شبیه یک مرد لباس پوشیده و کتابفروشی می کند. او خیلی زود با یک معلم خوش قیافه و مرموز به نام کیم سونگ یول آشنا می شود. سونگ یول یک خون آشام ۱۲۰ ساله و نگهبانی است که هر کسی که قوانین را نادیده بگیرد را می کشد.

او از راز یانگ سان آگاه بوده و او را مسئول پیدا کردن یک کتاب خاص می کند. در این مسیر، سونگ یول در می یابد که یک خون آشام به دنبال تاج و تخت است و در شرایطی که سونگ یول تلاش دارد مانع وی شود، می خواهد انتقام گذشته را نیز از او بگیرد. Scholar Who Walks the Night یک سریال بسیار تحسین شده است که چهار جایزه در مراسم اهدای جوایز بهترین درام ها و بهترین درام های تاریخی کره ای دریافت کرده است.

۱- Thirst (۲۰۰۹)
سریال درام و ترسناک کره ای Thirst که تماشای آن به افراد ترسو توصیه نمی شود، بهترین درام کره ای این فهرست در مورد خون آشام هاست. به عنوان یکی از معدود فیلم های این فهرست، فیلم Thirst یک درام پرالتهاب کره ای است که بهترین نسخه از خون آشام ها را ارائه می کند، با جلوه های بصری خارق العاده، یک بن مایه تاریک و ترسناک و البته داستان عاشقانه ای که بسیار جذاب است.

فیلم Thirst داستان یک کشیش کاتولیک به نام سانگ هیون را روایت می کند که داوطلب می شود تا در یک پروژه توسعه واکسن با نتایج هولناک شرکت کند. بعد از تجربه ای نزدیک به مرگ، او به صورت تصادفی خون خون آشام دریافت می کند و ردای کشیشی را کنار می گذارد تا یک زندگی پر از هوس های نفسانی داشته باشد. فیلم Thirst توانست جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۹ را بدست آورد و حتی جایزه نخل طلای این جشنواره نیز شد. این درام کره ای توانست در مجموع برنده ۱۱ جایزه مختلف شود.
مرجع : روزیاتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها