به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۹۴۸۹۰

لطفا این عادت‌های سرطان‌زا را ترک کنید!

لطفا این عادت‌های سرطان‌زا را ترک کنید!
گروه علمی: برخی از عادت‌های روزانه ما بسیار خطرناک هستند و می‌توانند باعث سرطان شوند.به گزارش منیبان؛ وب‌سایت سلامت و تناسب اندام eatthis در گزارش جدید، برخی از عاداتی را که می‌توانند منجر به تعدادی از سرطان‌های کشنده شوند، برشمرده است.

برخی از عادت های سرطان زا را بشناسید!
این گزارش می‌گوید که برای پیشگیری از سرطان فقط اصلاح برخی از شیوه‌های زندگی مانند تغذیه، وزن بدن، فعالیت بدنی و سیگار کشیدن کافی نیست. این موارد تنها عناصر روزمره شما نیستند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. در ادامه با برخی از این عادات اشتباه آشنا می‌شوید.


خواب ناکافی
مطالعات مکرر پزشکی داشتن خواب کافی را به افراد هشدار می‌دهد (بزرگسالان هر شب ۷ تا ۹ ساعت با کیفیت خوب بخوابند) و تحقیقات فزاینده‌ای نشان می‌دهد که خواب کم‌خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.خواب ناکافی ممکن است به طور غیر مستقیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد و کم‌خوابی با چاقی ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین شیوع بسیاری از انواع سرطان را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، کمبود خواب با مشکلات سیستم ایمنی بدن مانند التهاب مداوم مرتبط است که تصور می‌شود خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

تنهایی
مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که تنهایی می‌تواند باعث التهاب در بدن شود. با گذشت زمان، این ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.بر اساس مطالعه منتشر شده، التهاب مزمن ناشی از تنهایی، ممکن است مکانیسم اصلی ایجاد بیماری‌های جدی مانند تصلب شرایین، سرطان و بیماری‌های دژنراتیو باشد. در این زمینه، محققان فنلاندی دریافتند که افراد میان‌سال که احساس تنهایی می‌کردند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

تماشای تلویزیون
بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که بیش از دو ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در سنین پایین هستند.انجمن سرطان آمریکا که به همه بزرگسالان توصیه می‌کند حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​(یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید) در هفته انجام دهند، می‌گوید: فعالیت بدنی به بهبود سطح هورمون‌ها و نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

مکمل‌های غذایی
مقامات پزشکی به طور رسمی به عدم مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین E و بتاکاروتن توصیه و بر خطر آن‌ها تاکید کرده‌اند، به گونه‌ای که این مکمل‌ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی را افزایش دهند.

الکل
یکی دیگر از عادت های سرطان زا الکل است. به گفته انجمن سرطان آمریکا، مصرف الکل خطر ابتلا به حداقل هفت نوع سرطان از جمله دهان، گلو، سینه، روده بزرگ، راست روده و مری را افزایش می‌دهد.
برچسب ها: سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها