کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت به خاطر نقاشی ضدجنگ 

11 فروردين 1402 ساعت 11:52


گروه بین الملل:آلکسی موسکالیف، به خاطر یک نقاشی انتقادی دختر ۱۲ ساله‌اش در مخالفت با حمله روسیه به اوکراین بازداشت و به دو سال حبس محکوم شد. او روز سه‌شنبه فرار کرد و دو روز بعد در بلاروس بازداشت شد.
ماشا، دختر ۱۲ ساله آلکسی موسکالیف در گرماگرم حمله نظامی روسیه به اوکراین در کلاس نقاشی یک نقاشی انتقادی و ضد جنگ کشید و به معلم‌اش داد. مقامات مدرسه، نقاشی او را به پلیس تحویل دادند و پلیس نیز پدر دختر را بازداشت کرد.
مقامات امنیتی برای تشکیل پرونده به تحقیق و بازرسی حساب‌های آلکسی موسکالیف در شبکه‌های اجتماعی پرداختند و در آنجا کامنت‌های انتقادی نسبت به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین را یافتند.
مقامات روسی سپس دختر را که به تنهایی با پدر در شهر کوچکی به نام "جروموف" واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب مسکو زندگی می‌کرد، در اوایل ماه مارس از او جدا کردند و تحویل یک نهاد پرورشی دادند. برای پدر نیز ضمن لغو حق حضانت فرزندش، پرونده قضایی تشکیل داده شد.
دادگاه  الکسی موسکالیف را بدلیل "توهین به نیروهای نظامی" به دو سال زندان محکوم کرد.ماشا در نامه‌ای خطاب به پدرش که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و درستی آن به تایید وکیل خانواده نیز رسیده، به صدور این حکم اعتراض کرد و نوشت: «پدر، تو قهرمان من هستی. من عاشق تو هستم، تو بیگناهی و من همیشه در کنار تو خواهم بود.»
البته حکم دادگاه غیابی صادر شد، زیرا متهم ۵۴ ساله از حبس خانگی گریخته بود.حال رسانه‌های روسی  گزارش داده‌اند که آلکسی موسکالیف پس از فرار در بلاروس بازداشت شده است.
سازمان حقوق بشری روسی "مموریال" که ممنوع اعلام شده، گفته است که از نظر ما "موسکالیف یک زندانی سیاسی است".


کد مطلب: 394934

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394934/بازداشت-به-خاطر-نقاشی-ضدجنگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir