به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۹۴۹۶۱

اعزام ۴۰۰ هزارنفر دیگر به جنگ اوکراین

اعزام ۴۰۰ هزارنفر دیگر به جنگ اوکراین
گروه بین الملل: کرملین در حال برنامه‌ریزی یک کمپین برای اعزام ۴۰۰ هزار نیروی جدید به جبهه اوکراین است. اگرچه روسیه از فراخواندن "داوطلبان" گفته، اما وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید اسنادی دارد که نشان می‌دهد این کمپین داوطلبانه نیست.
به گفته رسانه‌های روسی، قرار است ۴۰۰ هزار "داوطلب" جذب جبهه‌های جنگ روسیه علیه اوکراین شوند. اما ارزیابی وزارت دفاع بریتانیا نشان می‌دهد که این یک کمپین برنامه‌ریزی شده برای جذب نیروی‌های تازه‌نفس و تنها پوششی برای دور دیگری از سربازگیری اجباری است. وزارت دفاع این کشور با استناد به یافته‌های اطلاعاتی گفته است این احتمال جدی است که "مقام‌های منطقه‌ای افراد را مجبور کنند به جنگ بپیوندند."
به گفته این وزارتخانه "مدل داوطلبانه" ادعایی برای کاهش نارضایتی در روسیه از اعزام نیروی بیشتر به جبهه است و بسیار بعید است که این کمپین بتواند این تعداد "داوطلب واقعی" را جذب کند. وزارت دفاع بریتانیا بر اساس اطلاعات سرویس مخفی خود بر‌آورد کرده که روسیه نه تنها به نیروی جدید بلکه بیش از پیش نیازمند مهمات و تسلیحات است. 
هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید تلفات نیروهای روسی بسیار بیشتر از تلفات سربازان اوکراینی است. او در تلگرام نوشت این نسبت در برخی روزها "یک به ۱۰ است" و افزود که "البته هر روز اینطور نیست و میانگین آن کمتر است."
ارتش اوکراین از زمان آغاز جنگ یعنی از  بیش از یک سال پیش تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد میزان تلفات خود ارائه نکرده است. از سوی دیگر روزانه آماری از تلفات احتمالی ارتش روسیه منتشر می‌شود. بر أساس این آمار نیروهای مسلح روسیه تاکنون متحمل بیش از ۱۷۲ هزار کشته شده‌اند.وزارت دفاع بریتانیا از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ و با استناد به داده‌های سرویس‌ مخفی خود روزانه اطلاعاتی را درباره روند جنگ منتشر می‌کند. دولت بریتانیا می‌خواهد با این کار هم با تصویری که روسیه از وضعیت جنگ می‌دهد مقابله کند و هم صفوف متحدان خود را حفظ کند. مسکو لندن را به یک کمپین اطلاعاتی نادرست متهم می‌کند.
پوتین شهریورماه گذشته نیز فرمان بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش روسیه را برای اعزام به جنگ اوکراین صادر کرد. این فرمان با مخالف‌های گسترده در شهرها و روستاهای روسیه روبرو شد و بسیاری از روس‌ها پس از آن از کشور فرارکردند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها