به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۹۴۹۶۵

امنیت‌درمانی کارگران‌کمتر از امنیت‌شغلی نیست

امنیت‌درمانی کارگران‌کمتر از امنیت‌شغلی نیست
گروه اقتصادی: حبیب الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: کارگرانی که ۳۰ سال صادقانه به کشور خدمت کرده‌اند پس از سال‌ها کار به دلیل شرایط کاری غیر استاندارد و ضعف بدنی، دچار کاهش توانایی جسمانی یا بیماری‌های حرفه‌ای شده‌اند. غیر از سایر هزینه‌های زندگی و دغدغه‌ی بیکاری، جوانان حالا باید نگران هزینه‌های بیماری و درمانشان باشند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه کارگران خوش حساب در طول سال‌ها حق بیمه‌پردازی از صندوق تأمین اجتماعی، به عنوان مهم‌ترین صندوق، که جامعه بزرگ کارگران را تحت پوشش قرارداده است، توقع حداقلی دارند، گفت: مهم‌ترین خواسته کارگران در زمان اشتغال تا پایان حیات، پوششی در شأن و کرامت در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم از سازمان تأمین اجتماعی است. متأسفانه به دلیل متناسب نبودن مراکز ملکی درمانی سازمان تأمین اجتماعی و عدم توازن در ارائه خدمت، کارگران به دلیل اجبارِ اضطرار به سمت بیمارستانها ومطب‌های خصوصی هدایت می‌شوند.

به گفته وی؛ در حال حاضر برخی بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی به دلیل نداشتن پزشکان متخصص وفوق تخصص جوابگوی بیمه شدگان نیستند و مدعی‌اند برخی پزشکان به دلیل پایین بودن دستمزد به نسبت بیمارستانهای علوم پزشکی راضی به فعالیت در بیمارستانهای تامین اجتماعی نیستند.محقق با بیان اینکه از مسئولان سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم به نابسامانی‌ها و بلاتکلیفی بخش درمان تامین اجتماعی پایان دهند، خواستار پیگیری مشکلات درمانی بیمه شدگان شد و گفت: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها