به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۹۴۹۷۰

بازدهی بورس در اولین هفته سال ۱۴۰۲

بازدهی بورس در اولین هفته سال ۱۴۰۲
گروه اقتصادی: در پایان هفته اخیر شاخص کل بورس تهران نسبت به پایان اسفند یک کانال بالا آمد. در حالی که در انتهای اسفند شاخص به کانال ۱.۹ میلیونی صعود کرده بود، در اولین روز‌های سال جدید به کانال ۲ میلیونی رشد کرد.

به گزارش اکوایران، در اولین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد صعود کرد و روز یکشنبه نیز شاخص ۲۰ هزار و ۴۹۲ واحد رشد کرد و به سطح ۲ میلیون واحدی رسید.روز دوشنبه بیش از ۱۰ هزار واحد بالا آمد و سه‌شنبه نیز رشد ۱۵ هزار واحدی را پشت سر گذاشت.روز چهاشنبه، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحد صعود کرد و هفته‌ای کاملا صعودی را ثبت کرد.

بازدهی هفته
شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی اسفند ۱۱۸ هزار و ۲۵۴ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۶ درصد شد.

رشد معاملات خرد سهام
در این هفته، روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام صعودی بود. روز شنبه ارزش معاملات خرد ۸ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه به رقم ۸ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان رسید و دوشنبه به ۹ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان صعود کرد. سه‌شنبه به ۱۰ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه به رقم ۱۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان بالغ شد که بالاترین رقم در یک سال اخیر است.

ورود سرمایه حقیقی به بورس
در هفته اخیر شاهد تداوم روند ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در روز شنبه ۲۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد و روز یکشنبه ۳ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۲۲۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام واردشد.
روز سه‌شنبه ۷۱۸ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد و روز چهارشنبه این روند برای هشتمین روز معاملاتی متوالی ادامه داشت و ۴۱۸ میلیارد تومان وارد شد.در مجموع کل هفته هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۳۳۲ میلیارد تومان بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها