کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا: احیای برجام در دستور کار نیست

11 فروردين 1402 ساعت 13:41


گروه بین الملل: ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان واکنش نشان داد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی پیش از سفر به روسیه و دیدار با همتای روسی خود لاوروف گفته بود که "درهای مذاکره اتمی برای همیشه باز نخواهد بود".
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سئوال که "اگر درهای مذاکرات احیای برجام بسته شود چه گزینه‌ای دارید؟" گفت: «برجام در دستور کار نیست. در حال حاضر  نقض حقوق بشر و ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین و بمباران زیرساخت‌های غیر نظامی این کشور در دستور کار ما در مورد حکومت ایران قرار دارد.»
پاتل افزود: «ما البته همچنان نگران پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران هستیم. ما فکر می‌کنیم هنوز هم استفاده از ابزار دیپلیماتیک بهترین راه برای دستیابی به توافق است. اما ما کاملا روشن کرده‌ایم که همه گزینه‌ها هنوز روی میز هستند.»
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که ایالات متحده "ابزارهای گوناگونی" در اختیار دارد. او افزود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولتش "همه تلاش خود را خواهند کرد تا مانع از دستیابی ایران به بمب اتمی شوند".
مذاکرات برای احیای توافق اتمی "برجام" از سال گذشته متوقف شده است.


کد مطلب: 394977

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/394977/آمریکا-احیای-برجام-دستور-کار-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir