به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۳۹۴۹۸۴

سئوی خارجی چیست و چه تأثیری روی سایت ما دارد؟

گروه کسب و کار: Seo یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو که امروزه توانسته است خود را به عنوان یکی از استراتژی‌های سود ده و کم هزینه دیجیتال مارکتینگ تثبیت نماید به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد تا وبسایت شما در صفحات ابتدایی نتایج موتورهای جستجو به طور مستقیم به بازار هدف شما نمایش داده شود، seo شامل سه مرحله اصلی سئوی داخلی، سئوی تکنیکال و سئوی خارجی می‌باشد.
سئوی خارجی چیست و چه تأثیری روی سایت ما دارد؟
سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی یا آف پیج (off page seo) که از مهمترین استراژی‌ها در سئو می‌باشد، اقداماتی می‌باشد که در خارج از فضای وبسایت انجام می‌شود، در این استراتژی هدف این است که وبسایت هر چه بیشتر به موتورهای جستجو خصوصاً موتور جستجوی گوگل شناسانده شود.
با ما همراه باشید تا تأثیر سئوی خارجی بر روی سایت را بررسی کنیم و مراحل آن را شرح دهیم، به یاد داشته باشید در صورتی که سئوی خارجی با جدیت صورت نپذیرد موتورهای جستجو به سایت شما اهمیتی نمی‌دهند.

اهمیت سئو خارجی در چیست؟
در رتبه بندی وبسایت‌ها توسط گوگل بیش از 200 فاکتور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، مورد قابل ذکر این است که در حدود 50% از فاکتورهای این موتورهای جستجو به سئوی خارجی بستگی دارند، پس با وجودی که این موتورها به محتوا و عملکرد وبسایت توجه ویژه ای دارند، باید پس از انجام اقدامات فنی و تولید محتوای منحصر بفرد و مفید، سئوی خارجی به درستی اجرا شود.
لزوم off page seo در این است که گوگل برای تخصص، معتمد بودن و اعتبار سایت‌ها اهمیت فراوانی قائل است و یکی از راه‌های نشان دادن اعتبار سایت، سئوی خارجی می‌باشد، به طور کلی مزیت‌های سئو خارجی برای وبسایت‌ها عبارت اند از:
•    بهبود بخشیدن رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل و...
•    بالا بردن ترافیک سایت
•    افزایش پیدا کردن اعتبار سایت و به وجود آمدن امکانی برای کسب درامد از طریق همین اعتبار
•    وارد شدن کاربران رسانه‌های متفاوت به سایت ما

تکنیک‌های سئو خارجی
این تکنیک‌ها که با هدف معرفی و تبلیغات انجام می‌شوند شامل لینک سازی به روش‌های مفاوت می‌باشند و منجر به بیشتر دیده شدن وبسایت می‌شوند:

بک لینک
از مهمترین تکنیک‌ها در سئو خارجی درج بک لینک می‌باشد، بک لینک‌ها اشاره‌هایی هستند که در سایت‌هایی غیر از سایت شما، به وب سایت شما می‌شوند، به backlink‌ها لینک‌های ورودی نیز گفته می‌شوند، چرا که نمایش دهنده ترافیک وبسایت دیگری می‌باشند که به سایت شما وارد می‌شوند.
لازم به ذکر است تعداد مناسب و کیفیت بالای بک لینک‌های شما می‌تواند اثر بالایی بر بالا بردن و بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجویی چون گوگل، بینگ، یندکس و... شود، انواع بک لینک شامل بک لینک پروفایلی، کامنتی، سایت واید، فروم و... می‌باشد.

بک لینک پروفایلی
برخی از سایت‌ها وجود دارند که کاربران در آن‌ها می‌توانند برای خود صفحه بسازند، در برخی از این صفحات که پروفایل کاربر نام دارند، می‌توان لینک درج نمود، در صورتی که در پروفایل خود لینکی قرار دهید، به این مفهوم است که شما از آن سایت، بک لینک پروفایلی گرفته اید، به یاد داشته باشید درج بک لینک پروفایلی باید با استراتژی مناسبی اجرا شود تا به سایت شما لطمه ای وارد نشود.



بک لینک سایت واید
ینک‌های سایت واید، لینک‌هایی هستند که در صفحه اصلی و یا در دیگر صفحات داخلی سایت تکرار می‌شوند، این لینک‌ها برخلاف اسمشان تنها در sitewide قرار نمی‌گیرند بلکه در فوتر و هدر هم قرار می‌گیرند، نکته قابل توجه در استفاده از بک لینک‌های سایت واید این است که باید آن‌ها را به صورت طبیعی درج کرد، برای تحقق این امر نیز باید از سایت‌های مرتبط و مفید بک لینک گرفت و به جای انکر تکست‌ها از نام برند استفاده کرد تا از دید موتورهای جستجو همانند معرفی برندی معتبر در حوزه کاری مشابه به نظر برسد.

بک لینک کامنتی
این بک لینک‌ها که در کامنت‌ها درج می‌شوند، قدرت اسپم بیشتری دارند و لازم است تا استفاده از آن‌ها با دقت و کاملاً حساب شده صورت پذیرد، توجه کنید ک استفاده نابجا از بک لینک‌های کامنتی رایگان به شیوه غیر طبیعی می‌تواند به وسایت شما صدمه بزند، پس بک لینک‌های کامنتی خود را هدفمند و حساب شده بسازید تا دچار مشکلاتی که حل آن‌ها ممکن است در آینده دشوار باشد، نشوید.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی که خود نوعی بک لینک محسوب می‌شود، قدرتمند ترین بک لینک‌ها محسوب می‌شود که راهی مؤثر برای دیده شدن کسب و کار به شمار می‌رود، رپورتاژ آگهی‌ها شامل مقاله ای هستند با محتوایی غنی، منحصر بفرد و مفید که در سایت‌هایی دیگر نظیر سایت‌های خبری درج می‌شوند، این رپورتاژ‌ها که همانند سایر مقاله‌های می‌توان برای آن‌ها تصاویری را درج کرد، شامل یک، دو و یا سه لینک ورودی به سایت شما می‌باشند.
رپورتاژ آگهی‌ها معمولاً در سایت‌های خبری و یا وبسایت‌هایی با بازدید بالا که از ارزش و اعتبار بالایی نیز برخوردارند، درج می‌شوند، علت تأثیر بالای رپورتاژ آگهی به این دلیل است که توسط منابعی معتبر درج می‌شود، این اعتبار به نحوی در محتواهای درون آن همانند رپورتاژ شما نیز منتقل می‌شود، درج رپورتاژ آگهی مزیت‌های ذیل را به دنبال دارد:
1.    بالابردن ترافیک سایت
2.    برند سازی
3.    سئوی سایت
4.    حذف ناشدنی بودن رپورتاژ خبری

در زمان خرید رپورتاژ باید به چه مواردی توجه کرد؟
در زمان خرید رپورتاژ آگهی توجه داشته باشید که سایت مورد نظرتان از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، یکی از این موارد رتبه سیمیلاروب سایت می‌باشد، مورد قابل توجه بعدی سن دامنه سایت می‌باشد که طبیعتاً قدمت بیشتر آن نشان دهنده بهتر بودن آن برای قرار دهی رپورتاژ آگهی می‌باشد، اتوریتی سایت نیز هر چقدر بالاتر باشد، قدرت و اعتبار سایت بیشتر است.
یکی دیگر از موارد قابل ذکر spam score سایت می‌باشد که موارد ذکر شده را می‌توانید در سایت‌هایی همچون MOZ بررسی نمایید، آخرین مورد نیز که نباید توجه به آن را فراموش کنید follow و یا no follow بودن لینک‌های سایت درج کننده رپورتاژ می‌باشد.

سوشیال سیگنال
از دیگر تکنیک‌های مهم در تبلیغات طبیعی و سئو، سیگنال‌هایی می‌باشد که از شبکه‌های اجتماعی متفاوت به سایت شما می‌آیند، به عنوان مثال امروزه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند اثری کاملاً مستقیم به روی فروشگاه‌های آنلاین بگذارند.
همچنین شبکه‌های اجتماعی می‌توانند همچون پلی ارتباط دهنده باشند که ترافیک را از انواع پلتفرم‌ها به سایت شما هدایت نمایند، به طور کلی با دریافت سوشیال سیگنال و افزایش آن که خود نشانه ای از اعتبار خوب دامنه می‌باشد می‌توان قدم‌های مناسب و مؤثری را در off page seo برداشت.

 سخن پایانی
با توجه به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که تکنیک سئو خارجی هم به اندازه سئو داخلی اهمیت دارد و این دو در راستای تکمیل عملکرد دیگری به فعالیت می‌پردازند و برای کسب رتبه‌های برتر باید در هر دو مورد ذکر شده اقدامات لازم را به صورت مهندسی شده انجام داد.
باتویار سرویس مجموعه ای می‌باشد که با سال‌ها سابقه به ارائه خدمات متنوع و باکیفیت جهت رشد و ارتقا کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و برندینگ شما می‌پردازد، جهت دریافت مشاوره رایگان، سئو سایت، دریافت بک لینک، رپورتاژ آگهی و سوشیال سیگنال با ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها