به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۳۹۴۹۸۸

زاهدانی‌ها امروز راهپیمایی سکوت برگزار کردند

زاهدانی‌ها امروز راهپیمایی سکوت برگزار کردند
گروه سیاسی: نمازگزاران اهل تسنن در زاهدان پس از نماز روز جمعه ۱۱ فروردین‌ماه بر خلاف هفته‌های گذشته که «جمعه‌های اعتراضی» نام گرفته، راهپیمایی سکوت برگزار کرده و شعار ندادند. بنا به گزارش‌ها، به درخواست مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، تا پایان ماه رمضان راهپیمایی‌ها در سکوت انجام خواهد شد.
مولوی عبدالحمید، در نماز جمعه امروز ۱۱ فروردین زاهدان با اشاره به اینکه اجازه نماز دست خداست، گفت: «چه کسی باور می‌کند جمهوری اسلامی نماز و نمازخانه را تعطیل کند؟ مگر نماز خواندن مجوز می‌خواهد؟ این مسیری که حکومت می‌رود، من این مسیر را بن‌بست می‌بینم.» عبدالحمید افزود: «دلار هفت تومنی شده پنجاه هزار تومان و همه اقشار و اصناف از معلمان و کارگران تا بازنشستگان پریشان و نگرانند.»
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطبه‌ها گفت:«این مسئولان توانایی حل مشکلات کشور را ندارند، اگر چه خودشان هم می‌گویند تصمیمات در جایی دیگر گرفته می ‌شود و ما کاره‌ای نیستیم.»
او پیش از این هم به نفوذ نظامی‌ها در مراجع تصمیم گیری اشاره و اعتراض کرده بود. گفتنی اینکه، امروز در پی «اختلال اینترنت»، نماز جمعه زاهدان به صورت زنده در یوتیوب و اینستاگرام پخش نشد.
از زمان جمعه خونین در زاهدان هر هفته پس از نماز جمعه در مسجد مکی این شهر راه‌پیمایی اعتراضی برگزار شده است. در روز هشتم مهرماه که «جمعه خونین» نام گرفته از بیش از صد نفر از معترضان در اثر تیراندازی کشته شدند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها