به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۹۴۹۹۴

 آینده روابط چین و اروپا در گروی جنگ اوکراین 

 آینده روابط چین و اروپا در گروی جنگ اوکراین 
گروه بین الملل:  رئیس کمیسیون اروپا، به چین هشدار داد که رویکرد این کشور در قبال حمله روسیه به اوکراین در شکل‌دهی روابط پکن با اتحادیه اروپا «عاملی تعیین‌کننده» خواهد بود.
اورزولا فن در لاین گفت: «ما باید در این مورد صریح باشیم. نحوه تعامل چین با جنگ پوتین یک عامل تعیین‌کننده برای روابط اتحادیه اروپا و چین در آینده خواهد بود.»
رئیس کمیسیون اروپا همچنین با اشاره به اینکه پکن از ضعف ولادیمیر پوتین برای به «حداکثر رساندن نفوذ ژئوپلیتیکی بر مسکو» و «افزایش اهرم فشار بر روی روسیه» استفاده می‌کند، گفت: «واضح است که موازنه قدرت در روابط این دو متحد دیرینه که در بیشتر قرن گذشته به نفع روسیه بود، اکنون معکوس شده است.»
وی با انتقاد از امتناع چین از محکوم کردن «تهاجم وحشیانه و غیرقانونی روسیه به اوکراین»، درباره طرح صلح ۱۲ ماده‌ای پکن گفت: «هر طرح صلحی که در عمل الحاقات روسیه را تحکیم کند، به سادگی قابل اجرا نیست. ما باید در این مورد صریح باشیم.»
این مقام ارشد اتحادیه اروپا با بیان اینکه چین در پی مطرح کردن خود به عنوان «بازیگر مسلط و مرکز نظم نوین جهانی» است، گفت اتحادیه باید به تعامل با پکن ادامه دهد ولی در دفاع از امنیت و منافع اقتصادی خود، از جمله کنترل‌های احتمالی در سراسر اتحادیه اروپا بر سرمایه‌گذاری خارجی، قاطعانه‌تر عمل کند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها