به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۳۹۵۰۴

افتتاح شعبه​هاي دو بانک​ ايراني در ترکيه

گرروه اقتصادي:​ پایگاه اینترنتی «بریکوردر» به نقل از رسانه های ترکیه اعلام کرد بانک های تجارت و پاسارگاد مجوزهای لازم را از ترکیه برای افتتاح شعباتی در این کشور همسایه دریافت کرده اند.
افتتاح شعبه​هاي دو بانک​ ايراني در ترکيه
بریکودر اعلام کرد بانک ملت که نخستین شعبه خود را در ترکیه سال 2003 افتتاح کرد ، اکنون سه شعبه در شهرهای ازمیر ، آنکارا و استانبول دارد. رسانه های ترکیه هفته گذشته اعلام کردند تهران و آنکارا در مورد افزایش روابط بانکی توافق کرده اند. بانک های پاسارگاد و تجارت ژوئیه 2012 خواستار صدور مجوز فعالیت از ترکیه شده بودند. ایران و ترکیه در سال های اخیر همکاری خود را در همه حوزه های مختلف اقتصادی ، امنیتی ، تجاری ، تحصیلی ، انرژی و فرهنگی توسعه داده اند.

چند هیئت سیاسی / اقتصادی در چند ماه گذشته به ایران و ترکیه سفر کرده اند. اکرم امیر تاش رئیس اتاق بازرگانی ازمیر روز چهارشنبه گفت کشورش مایل است مبادلات اقتصادی با ایران را گسترش دهد. وی افزود هیئتی اقتصادی از ترکیه قصد دارد به این منظور از ایران دیدن کند. این مقام ترکیه ای افزود این بازرگانان به مدت چهار روز از بیست و پنج تا بیست و نهم آوریل از ایران دیدار می کنند. اعضای این هیئت از تهران ، عسلویه و بوشهر دیدار می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر خاطر نشان کرد هیئت ترکیه ای قصد دارد فصلی تازه در روابط با ایران باز کند. وی گفت :« ما برای جذب سرمایه گذاری ، مذاکرات فشرده ای با مقامات ایرانی داشته ایم. هدف ما گسترش تجارت میان دو کشور است. توافقنامه تجارت ترجیحی که ماه فوریه میان ترکیه و ایران امضاء شد نشاندهنده اهمیت همکاری اقتصادی دو کشور است. امیدواریم این توافق اجرا شود.»
مرجع : واحد مرکزی خبر