کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی بورس در نیمه نخست امسال ۱۴۰۲

12 فروردين 1402 ساعت 12:03


گروه اقتصادی: یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که این بازار در نیمه نخست سال جاری نسبت به سایر بازارهای موازی رونق بیشتری خواهد داشت.سعید جعفری، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در سال جاری رونق بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت، اظهار کرد: عوامل رشد قیمت‌ها در فضای کلان اقتصاد کشور همچنان فعال هستند، به همین دلیل در بازار سرمایه نیز قیمت اسمی سهام شرکت‌ها رشد خواهد کرد. از طرف دیگر شاهد ثبات یا افزایش قیمت جهانی کالاها خواهیم بود و از آنجاکه سودآوری بسیاری از شرکت‌های داخلی به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز وابسته است، بورس ایران نیز شاهد رشد خواهد بود.
 

وی ادامه داد: می‌توان گفت حتی با فرض گشایش‌های سیاسی، در نیمه اول سال جاری بازار سرمایه بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری خواهد داشت، چراکه با از بین رفتن و کم‌رنگ شدن ریسک‌های سیاسی تمایل سرمایه‌گذاران به خرید سهام بیشتر می‌شود. از آنجاکه بخشی از عقب ماندگی بازار سهام نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته نگرانی سهام‌داران از ریسک‌های سیاسی بوده است، احتمالا این عقب ماندگی با کاهش ریسک‌های سیاسی جبران خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط تحریم شرکت‌های بورسی توانایی افزایش مقدار فروش و بهره‌وری را از دست می‌دهند، عنوان کرد: این موضوع باعث می‌شود سرمایه‌گذار بازدهی حداکثر به اندازه تورم کسب کند. به طور کلی این انتظار وجود دارد که در نیمه اول سال جاری بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها رونق بیشتری داشته باشد.


کد مطلب: 395088

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/395088/پیش-بینی-بورس-نیمه-نخست-امسال-۱۴۰۲

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir