به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۹۵۱۱۸

دومین هفته متوالی افزایش برای قیمت نفت

دومین هفته متوالی افزایش برای قیمت نفت
گروه اقتصادی:قیمت نفت تا پایان هفته با کاهش عرضه و کاهش تورم افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ژوئن با ۱.۶ درصد افزایش به ۷۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.قیمت نفت در روز جمعه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت و برای دومین هفته متوالی افزایش یافت؛ و با توجه به کاهش عرضه در برخی از نقاط جهان و نشان دادن آمار تورم در ایالات متحده، برخی نشانه‌ها از کاهش سرعت افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهند.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۱.۲۹ دلار یا ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید. قراردادهای برنت برای تحویل در ماه مه - که در زمان تسویه حساب منقضی شد - ۵۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه ۱.۳۰ دلار یا ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۵.۶۷ دلار رسید و حدود ۹ درصد افزایش را در این هفته به ارمغان آورد.با وجود افزایش، نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب ۵ و ۲ درصد کاهش ماهانه را ثبت کردند که بزرگترین کاهش آن‌ها از نوامبر گذشته تاکنون است.
قیمت نفت برنت برای سومین سه ماهه متوالی کاهش یافت که اولین بار از سال ۲۰۱۵ است.داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در ایالات متحده به میزان ۰.۳ درصد در ماه فوریه به صورت ماهانه در مقایسه با افزایش ۰.۶ درصدی در ژانویه، افزایش یافته است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها