کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تدوین سیاست خارجی جدید روسیه

12 فروردين 1402 ساعت 15:24


گروه بین الملل: روسیه در توضیح و تعریف استراتژی جدید خود در عرصه سیاست خارجی، از جهان غرب به عنوان یک "تهدید وجودی" علیه منافع خود نام برده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در این زمینه تاکید کرد که راهبرد جدید روسیه به علت "تحولات فعلی در عرصه بین‌المللی ضروری شده است."
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اتخاذ سیاست جدید کشورش در امور خارجه را "واکنش مسکو به ماهیت وجودی تهدیدات علیه امنیت و توسعه کشور توسط اقدامات غیردوستانه کشورها" دانست.لاوروف در بیانیه‌ای در این مورد گفته است که "ایالات متحده تحریک کننده اصلی، عامل سازما‌ن‌دهنده و مجری سیاست تهاجمی ضد روسی توسط کشورهای غربی است."ایالات متحده آمریکا از دیدگاه روسیه همچنین به عنوان"منشا اصلی خطر برای امنیت روسیه، صلح بین‌المللی و توسعه متوازن، عادلانه و پایدار بشریت" ارزیابی شده است.
بنا بر سند تازه "روسیه با هر کشوری همانگونه رفتار خواهد کرد وکه آن کشور با روسیه رفتار می‌کند".
کرملین در این بیانیه حدود ۲۰  کشور را به عنوان "کشورهای غیر دوست" توصیف کرد لیست "کشورهای غیر دوست" به ویژه شامل ایالات متحده آمریکا، آلمان، بریتانیا و لهستان است.کرملین می‌گوید است که این کشورها با وضع تحریم‌های گسترده علیه مسکو، در موضع دشمنانه با روسیه قرار گرفته‌اند. همچنین اشاره شده است که واشنگتن و متحدانش "جنگی ترکیبی" علیه روسیه به راه انداخته‌اند.
 یکی از اولویت‌ها در تدابیر و سیاست روسیه "مبارزه با روس‌هراسی و حفاظت از زبان، فرهنگ، ورزش و کلیسای روسی است."همچنین اشاره شده است که استراتژی جدید روسیه شامل عمیق‌کردن روابط با "مراکز گلوبال قدرتی" که "با روسیه دوست" هستند.
روسیه در این رابطه صریحا هند و چین را به عنوان کشورهای دوست خوانده و بر "اهمیت ارتقا و برآمد آفریقا" در گستره بین‌المللی نیز تاکید کرده است.


کد مطلب: 395141

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/395141/تدوین-سیاست-خارجی-جدید-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir