به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۹۵۳۹۲

معرکه‌گیری سیاوش طهمورث در آغاز سال

معرکه‌گیری سیاوش طهمورث در آغاز سال
گروه فرهنگی: هرچند برای تماشای نمایش در مجموعه تئاتر شهر باید مدتی منتظر بمانیم، اما دیگر سالن‌های نمایشی فعالیت خود را در سال جدید آغاز کرده‌اند و سیاوش طهمورث از فردا روی صحنه است.به گزارش ایسنا، سیاوش طهمورث یکی از هنرمندان شناخته شده‌ای است که فروردین ماه امسال روی صحنه می‌رود، او که پیش از این اجرای موفقی از نمایشنامه «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری را روی صحنه برده، تصمیم دارد بار دیگر این نمایشنامه را با گروه تازه‌ای از بازیگران اجرا کند. این اثر نمایشی از ۱۵ فروردین ماه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

سیاوش طهمورث، نسیم ادبی، سیروس سپهری، مجید رحمتی و دنیا فتحی بازیگران این اجرای تازه هستند که هر شب راس ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه و به مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه اجرا می‌شود.میکاییل شهرستانی هم قصد دارد نمایشنامه «باغ آلبالو» اثر مشهور چخوف را در سالن دکتر ناظرزاده همین تماشاخانه روی صحنه ببرد. او این نمایش را با گروهی از هنرجویان جوان خود از اواخر فروردین ماه اجرا خواهد کرد، ولی هنوز تاریخ دقیق و جزییات بیشتر درباره اجرای این نمایش اعلام نشده است.

تماشاخانه سنگلج نیز تا روز هجدهم فروردین ماه میزبان نمایش «ماشین دودی» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار است. این اثر نمایشی با بازی سپیده سپهری، شیرین کاشفی، میترا شجاعی، الهام هادیان، سید محسن میر هاشمی، حامد پیراسته، شهرام نجاتی، دانیال تفرشی و داوود معینی کیا هر شب ساعت ۱۹ و ۳۰ و به مدت ۸۰ دقیقه اجرا می‌شود.

در تماشاخانه «ملک» چه خبر است؟
در تماشاخانه ملک نمایشی با عنوان «دقیقا نه سال و ۳ ماه و ۲۰ روز پیش کجا بودی» روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سید فرشاد هاشمی از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه در این سالن اجرا دارد. تک بازیگر این نمایش سید فرشاد هاشمی است که هر شب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه و به مدت یک ساعت روی صحنه خواهد بود.

آوازه‌خوان طاس روی صحنه «ارغوان».
اما عمارت «ارغوان» در روز‌های آغازین سال میزبان نمایش «آوازه‌خوان طاس» اثر مشهور اوژن یونسکو است که با کارگردانی محمد شایان طهماسب‌پور به صحنه می‌رود. این اثر نمایشی تا ۲۶ فروردین ماه روی صحنه است و بازیگرانی همچون مریم نجاری، محمد شایان طهماسب پور، مریم نبی‌زاده، محمدرضا زند، مهزاد کاری و رضا حسین‌نژاد در آن به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش نامبرده هر شب ساعت ۲۱ و به مدت زمان یک ساعت روی صحنه است.

روز‌های شلوغ «نوفل لوشاتو»
عمارت نوفل‌لوشاتو هم روز‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارد. در این مجموعه ۲ نمایش روی صحنه می‌رود. «حضور آدم‌ها ممنوع» نمایشی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حمید مظفری است که تا سوم اردیبهشت ماه در این سالن اجرا دارد. این اثر نمایشی با بازی حمید مظفری، توفیق حیدری، علی علیایی، علی کریمی، کیارش عسگری، مرتضی رضایی، علی کاظم پور، احسان مقدم اجرا می‌شود. این نمایش هر شب راس ساعت ۲۰ و سی دقیقه و به مدت زمان یک ساعت و ۲۰ دقیقه روی صحنه است.

«چند مرد چند زن» دیگر نمایشی است که در این عمارت اجرا دارد. این اثر نمایشی نوشته رسول بانگین است که با کارگردانی حنیف مظفری و بازی حنیف مظفری، رضا آرامش، رسول احمدی، لاله ذوالفقاری، آرزو مجیدی، فاطمه کرابی روی صحنه می‌رود. ساعت اجرای این نمایش ۱۹ و مدت زمان اجرای آن یک ساعت است.
 
مانتکو در سرزمین پادشاهی
در تالار هنر که ویژه اجرا‌های کودک تعریف شده، نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» نوشتۀ نلی مک کاسلین، ترجمۀ سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی «مهدی خجستگی» اجرا‌های خود را آغاز کرده است.علی‌رضا نامدار، علی اصغر تقی پور، سمانه دلیر، فاطمه فرکی، سونیا جباری، هانیه زارعی و زینب رنجبری در این نمایش به ایفای نقش می­‌پردازند. این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۷ و سی دقیقه در این تالار اجرا دارد.

اما مجموعه تئاتر شهر از روز‌های پایانی فروردین ماه سال ۱۴۰۲ میزبان ۶ اثر نمایشی است که در تالار‌های اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند.تالار‌های اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر از روز بیست و هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ میزبان تماشاگران با شش اجرای جدید خواهند بود.

در تالار اصلی نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
در تالار چهارسو نمایش «اپرای شیپور» به کارگردانی فریدون ولایی و نمایش «مردمان خشمگین» به کارگردانی ایرج افشاری اصل میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.نمایش «لانگ‌شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی هم عنوان نمایش جدیدی هستند که در تالار سایه میزبان علاقه‌مندان تئاتر می‌شوند.

در تالار قشقایی نیز نمایش «فراموشان» به کارگردانی امیرامیری اجرای خود را آغاز خواهد کرد.
«دل‌لرزه» عنوان دیگر نمایش جدیدی است که به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه می‌رود.براساس این گزارش ساعت اجرا و اسامی بازیگران این آثار نمایشی طی روز‌های پیش‌رو از سوی روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اطلاع رسانی می‌شود.
برچسب ها: سیاوش طهمورث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها