به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۳۹۵۵۱۵

مشکل اصلی دولت، بی تصمیمی‌ست

مشکل اصلی دولت، بی تصمیمی‌ست
گروه سیاسی: دولت رئیسی از روز نخست ابهام هایی را با خود حمل می کرد، از جمله اثرپذیری از برخی جریان های تندرو اصولگرا، فقدان ایده، فقدان فرم اقتصادی قابل تحلیل و تمرکز بر تعدادی از چهره های نزدیک به خود که چندان هم به نفع دولت کار نکرده اند. با این وجود دولت تاکنون ساختار خود را حفظ کرده و تغییری در جز و کل آن دیده نمی شود. در کنار آن وضعیت جامعه نیز به همین شکل،بدون تغییر و بر مدار تورم و گرانی و چالش های اجتماعی در پیش است.
 ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره تاثیر جبهه پایداری بر تصمیم گیری های دولت به «انتخاب» گفت: من تصور می کنم مشکل اصلی دولت ما تاثیرپذیری از یک جریان نیست.مشکل اصلی دولت ما این است که در تصمیم گیری خیلی سخت برخورد می کند یا به تعبیری اساسا تصمیم نمی گیرد؛ یعنی دولت مشکل تصمیم گیری در سطح کلان دارد. مسلما طیف های مختلف سیاسی بر دولت تاثیرگذار هستند از جمله پایداری، اما مشکل اصلی بی تصمیمی دولت است.
وی در ادامه نسبت به علت فقدان تصمیم گیری در دولت افزود:بنظر من ناشی از روحیات شخص آقای رئیس جمهور است؛ایشان در تصمیم گیری باید سریع تر از این برخورد کنند و اساسا یک تصمیم بگیرند.بی تصمیمی مشکل بزرگی برای دولت است و هیچ تغییراتی در سطوح مختلف دولت در یکسال اخیر نداشته ایم که ناشی از روحیه عدم تصمیم گیری است.بسیاری از طرح ها نیز آمده است و بدون تصمیم رها شده است.مثلا اخیرا گفتند می خواهیم سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس جمهور درست کنیم اما کاملا رها شد. هزینه فقدان تصمیم گیری برای دولت بسیار زیاد است.
ایمانی سپس درباره کم توجهی رئیس جمهور نسبت به وضعیت آشفته جامعه در حوزه اقتصاد و سیاست اشاره کرد:من اطلاعی از چگونگی وضعیت جامعه ندارم اما به هر حال دولت باید جسارت تصمیم گیری قاطع داشته باشد.الان مدتهاست یک موضوع مطرح است که برخی مقامات دولت می خواهند عوض شوند اما هنوز هیچ خبری نیست؛بروز این شایعات اصلا خوب نیست.بالاخره آقای رئیسی وقتی رئیس جمهور شدند سابقه کاری در قوه مجریه را نداشتند؛البته برخی رئیس جمهور های دیگر نیز این وضعیت را داشتند اما بعد از مدتی که فعالیت کردند مدیران ناکارآمد خود را عوض کردند.الان یکسال و نیم از دولت رئیسی می گذرد اما هیچ خبری از تغییر نیست؛یعنی همه انتخاب های رئیس جمهور درست بوده است؟اینگونه نیست!وزارت رفاه ما چند مدت طول کشید تا به یک وزیر برسد؟
ایمانی در پایان درباره سردرگمی دولت نسبت به حل بحران های اقتصادی گفت: بسیاری از تولید کنندگان اجازه افزایش قیمت ندارند در حالیکه قیمت ها بالا رفته است؛ اگر این ها بخواهند با قیمت دستوری تولید کنند به مرور تولیدشان متوقف می شود.این مسئله ناشی از سردرگمی دولت در مواجهه با تورم است و تصور می کنند کنترل تورم با قیمت گذاری دستوری حل می شود.کسی در این میان نیست که با یک تصمیم مسئله را حل کند.الان حتی پتروشیمی ها نیز دچار مشکل اند و مرتب ادعا می کنند که تصمیم گیری در رابطه با کارشان گرفته نمی شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها