کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟

15 فروردين 1402 ساعت 12:58

گروه گردشگری: کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و تاریخ غنی و پرباری که دارد یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان است. در این میان استانبول که بزرگ‌ترین شهر ترکیه و قلب تپنده این کشور با داشتن تاریخ غنی، سواحل زیبا، اماکن تاریخی متنوع، موزه‌ها و محله‌های قدیمی، امکانات تجاری و تفریحی و مراکز خرید متنوعی توانسته به عنوان گردشگرپذیرترین شهر ترکیه شناخته شود.


مهم است بدانید که تور استانبول از جمله مقاصد ارزان و مقرون‌به‌صرفه ایرانیان است که می‌توانید با استفاده از راهکارهای ارائه شده سفری ارزان به استانبول داشته باشید و در هزینه‌های سفر خود به طور چشمگیری صرفه‌جویی کنید.
 
راهکارهای سفر ارزان به استانبول
شاید مدت‌هاست برای سفر به استانبول دیدنی و جذاب برنامه‌ریزی و پس‌انداز کرده باشید. اما با بالا و پایین شدن نرخ ارز فکر کنید کل برنامه‌هایتان به هم ریخته و در نهایت به سفری داخلی اکتفا کنید.
اگر مسافر تور استانبول از مشهد، از تهران و یا هر شهر دیگری هستید، مهم است بدانید که شما گردشگران عزیز با یک برنامه‌ریزی درست، ساده و به کار بستن چند ترفند ساده اما هوشمندانه که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد؛ می‌توانید خیلی راحت و ارزان‌تر از آنچه فکرش را کنید به این شهر تاریخی سفر کنید.
 
انتخاب زمان درست سفر به استانبول
بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا و برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف، فصل بهار و پاییز است. اما در این بازه زمانی هزینه سفر به استانبول نسبت به زمستان گران‌تر است و اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید بهتر است در اواخر پاییز و فصل زمستان که هوا سردتر و تعداد گردشگران کمتر است به استانبول سفر کنید. همچنین در زمستان می‌توانید از جشنواره‌ تخفیفات زمستانی و جشن‌های سال نو کلی لذت ببرید.
 

 
سفر با تور زمینی استانبول
اگر قصد سفری ارزان به استانبول را دارید بهتر است قبل از سفر، نوع وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید با آن به استانبول سفر کنید را انتخاب کنید، چراکه نوع مسیر و وسیله نقلیه در کاهش هزینه سفر بسیار تاثیرگذار است. سفر زمینی ارزان به استانبول به دلیل نزدیکی ترکیه به ایران و همچنین وجود چند مرز مشترک در بین مسافران طرفداران بسیاری دارد و به مراتب ارزان‌تر از سفر با هواپیما به استانبول است.
اگر قصد سفر زمینی به استانبول از تهران را دارید می‌توانید با اتوبوس یا ماشین شخصی به تبریز رفته و از آنجا با اتوبوس از طریق مرزهای بازرگان، رازی یا سرو به ترکیه و از آنجا به استانبول سفر کنید. همچنین می‌توانید از تهران با قطارهای تهران به وان، ابتدا به وان بروید و از آنجا با اتوبوس‌های داخلی ترکیه به آنکارا و سپس استانبول بروید.
 
اقامت در هتل‌های میان‌رده و ارزان
اقامت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین هزینه‌ها در سفر است که عمده‌ترین بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهد و اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، بهتر است به جای اقامت در هتل‌های لوکس و گران اقامت در هتل‌های ارزان و 3 ستاره را انتخاب کنید‌.
اقامتگاه‌هایی مثل‌هاستل، هتل‌های 2 و 3 ستاره و هتل آپارتمان از جمله ارزان‌ترین گزینه‌های اقامتی هستند که علاوه‌بر قیمت مناسب دارای امکانات خوب و اتاق‌های تمیزی هم هستند و از طرفی اکثر اقامتگاه‌ها در نزدیکی خیابان‌های اصلی و اماکن دیدنی استانبول قرار دارند.
 

 
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
برای گردش در استانبول حتما از حمل و نقل عمومی استفاده کنید که هزینه مناسب و ارزانی دارد. مترو، اتوبوس بی آر تی، اتوبوس، تراموا، قایق و کشتی و تاکسی از جمله این وسایل هستند که برای پرداخت کرایه حمل و نقل عمومی، باید استانبول کارت (بلیت الکترونیک شهری) داشته باشید که هزینه خرید آن 10 لیر است.

مترو: متروی استانبول با 5 خط مختلف یکی از بهترین گزینه‌ها برای جا‌به‌جایی در شهر است. خطوط مترو از ساعت 6 صبح تا 24 فعالیت دارند. هزینه هر سفر با استانبول کارت 2٫6 لیر است. اگر هم بخواهید بلیت‌های یک تا ده سفره مترو را تهیه کنید، باید چیزی در حدود 5 تا 32 لیر بپردازید.

اتوبوس: انواعی از اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های بی آر تی در استانبول وجود دارد که جا به جایی شما در این شهر را راحت می‌کنند. کرایه اتوبوس‌های عادی 1٫6 لیر است در حالی که کرایه اتوبوس‌های بی آر تی بر حسب تعداد ایستگاه‌های طی شده محاسبه می‌شود.

تراموا: حتما تا به حال تراموای قرمز رنگ و مشهور استانبول را دیده‌اید که از میان خیابان استقلال عبور می‌کند. با این تراموا می‌توانید میان جاذبه‌های معروف بخش اروپایی جابجا شوید و کافیست تنها با استانبول کارت 2٫6 لیر پرداخت کنید.

اتوبوس دریایی: برای گردش در طول آبراه بسفر و یا دسترسی به جزایر پرنس، می‌توانید سوار اتوبوس دریایی یا همان قایق‌ها و کشتی‌های عمومی استانبول شوید. هزینه سواری این وسایل حمل و نقل آبی را هم می‌توان با استانبول کارت و یا به صورت نقدی پرداخت کرد. کرایه با استانبول کارت 2٫6 لیر و نقدی 5 لیر است. هزینه دسترسی به جزایر پرنس حدود 5 تا 7 لیر تمام می‌شود.
 
تجربه تفریحات ارزان و رایگان در استانبول
استانبول ترکیه پر از جاذبه‌هایی است که حتما برای دیدن آن‌ها نباید ورودیه و هزینه‌های زیادی بپردازید. بسیاری از فضاهای این کشور مانند موزه فضای باز هستند و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آنها لذت ببرید. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، برای طبیعت‌گردی در ترکیه، قرار نیست هزینه چندانی بپردازید و همچنین کارهای رایگان در استانبول را از دست ندهید. کارهایی مثل گالری‌گردی، موزه‌گردی و بازدید از محله‌های منحصر به فرد استانبول.
یکی از مقاصد محبوب و ارزان برای سفر خارج در بین ایرانیان استانبول است که به دلیل نزدیکی به ایران و جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و جذابی که دارد از جمله شهرهای توریستی بین ایرانیان است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید با استفاده از راهکارهای گفته شده در بالا می‌توانید سفر ارزان به استانبول را تجربه کنید.
 
 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 395618

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/395618/چگونه-ارزان-استانبول-سفر-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir