به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۹۵۷۳۸

تغییر قیمت بنزین واقعیت دارد؟

تغییر قیمت بنزین واقعیت دارد؟
گروه اقتصادی:  امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برخی اخبار با مضمون افزایش قیمت بنزین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.به گزارش تجارت نیوز،تصویری که البته مهر و امضای مشخصی ندارد و صرفاً متنی بی‌پایه و اساس است، دست به دست‌ می‌شود که بر مبنای آن دولت با تایید شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور و وزارت نفت از تاریخ شنبه ۱۹ فرورین عرضه بنزین در تمام جایگاه‌ها را با نرخ‌های جدید ۵۰۰۰ تومان (سهمیه‌ای) و ۷۵۰۰ تومان (آزاد) از سر می‌گیرد.

در این خبر آمده است که دولت افزایش قیمت سه مرحله‌ای بنزین را در ماه‌های فروردین، تیر و آذر انجام می‌دهد و میزان سهمیه‌ها به روند سابق توزیع می‌شود. همچنین افزایش مبلغ بنزین در فصل‌های بعدی در زمان خود اطلاع‌رسانی می‌شود.این خبر که بیشتر شبیه شایعه است، از آن‌جایی باورپذیر می‌شود که از ابتدای سال مسئولان دولت، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به دولت در حال مانور دادن روی رکوردشکنی مصرف بنزین، افزایش قاچاق سوخت و مقصر جلوه‌دادن مردم در این زمینه هستند.

اظهارات و اخباری که بی‌شباهت به اخبار هفته‌های پیش از ۲۴ آبان ۱۳۹۸، یعنی آخرین مرتبه‌ای که بنزین گران شد، نیست. البته برخی دست‌اندرکاران هم این موضوع را رد نمی‌کنند و وزارت نفت نیز تا کنون واکنش رسمی به شایعات نشان نداده است.

خبر افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟
رضا نواز، سخنگوی انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، گفت: این موضوع باید از متولیان دولتی پیگیری شود. هر دستوری از جانب دولت به دست جایگاه‌داران برسد باید اجرا شود.یوسف فرامرزی، نایب رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، نیز درباره شایعات اخیر به تجارت‌نیوز گفت: زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت بنزین وجود دارد. به نظر می‌رسد اتفاقاتی در حال رخ دادن است. افزایش مصرف بنزین می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین باشد.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس انجمن سراسری جایگاه‌داران کل کشور، هم  اعلام کرد: اطلاعی از تصویر منتشرشده نداریم و دستورالعملی درباره افزایش قیمت بنزین تا این لحظه به دست جایگاه‌داران نرسیده است.جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نیز گفت: خبر افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.روابط عمومی وزارت نفت نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر منتشرشده در فضای مجازی را شایعه دانست و اعلام کرد: تا این لحظه چنین موضوعی مطرح نشده است.هدایت‌الله خادمی، رئیس هیئت مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت، درباره افزایش قیمت بنزین به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت بنزین شایعه است.
برچسب ها: بنزین قیمت بنزین

۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۴
قیمت هفت هزار و پانصد تومان خیلی بالا و ناعادلانه است و وضعیت اسفبار کنونی کشور به طرز فجیعی بدتر خواهد شد. حتی مبلغ ۵ هزار تومان هم بالا و تورم ساز است. افزایش قیمت بنزین فشار بسیار زیادی به مردم وارد خواهد کرد. (425925)
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۶
اصلا نمیشه بی تفاوت بود به این خبر و اون رو شایعه دانست، دولت افزایش نرخ رو در دستور داره اما داره یواش یواش اعلام میکنه تا شاید یه خیال خودشون مردم یکدفعه شوکه نشن، اما همینجوری هم ولا وضعیت مردم از نظر اقتصادی و کسب و کار بسیار خراب است، وای به حال اینکه بخوایم افزایش نرخ بنزین هم داشته باشیم. اصلا منطقی نیست. باور کنید دیگه هیچ توانی برای اداره زندگی خودمان نداریم و افسار زندگی از دستمان در رفته است. (425926)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۶
روحانی که جمعه صبح فهمید!
احتمالا آقای رئیسی هم جمعه ظهر متوجه افزایش نرخ شوند. (425927)
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۳:۵۸
شوخی نیست، افزایش نرخ بنزین حتی اگر پانصد یا هزار تومان هم با‌شد، باز تورم زیادی ایجاد می‌کند و برای مردم سخت خواهد بود، چه برسه که اگه بخواد بیشتر از این مبالغ باشد. (425928)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۰۰:۰۱
پریروز سیزده بدر با تعدادی از اقوام نشسته بودیم و داشتیم در مورد آغاز سال کاری و در کل به سال ۱۴۰۲ نگاه میکردیم، همگی استرس و نگرانی شدیدی داشتیم، چون همه میدونیم امسال سالِ حساسی برای مردم ایران خواهد بود. فشار اقتصادی زیاد و بی سابقه ای بر دوش مردم هست، و در صحبت‌هایمان همه از این بابت که چه در پیش خواهد بود احساس ترس و نگرانی کردیم و داشتیم به این مساله فکر می‌کردیم که چه کاری باید کرد؟! واقعا چرا دولت و نظام و مسوولین کشور یک تصمیم درست و حسابی برای رفع مشکلات گسترده مردم نمی‌کنند؟!؟ (425930)
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۳
دولت محرومان واقعا محروممون کرده. خدا مرحوم کنه این دولت رو. (425979)
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۳
اسم دولت محرومان رو باید تغییر بدن به دولت ملعون ها. (425980)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها