به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۹۶۰۰

آغاز مرحله اول انتخابات پارلمانی عراق از فردا

گروه بين الملل: کمیته عالی انتخابات عراق اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور از فردا (یکشنبه - 27 آوریل) به مدت دو روز در 19 کشور برگزار می‌شود.
آغاز مرحله اول انتخابات پارلمانی عراق از فردا

یک منبع در کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که انتخابات پارلمانی عراق از فردا به مدت دو روز و در 19 کشور جهان برگزار می‌شود. وی افزود: 785 هزار عراقی مقیم کشورهای خارجی در این رای‌گیری برای انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند و انتخابات در 102 مرکز انتخاباتی صورت خواهد گرفت. علاوه بر این هیاتی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی بر انتخابات عراق نظارت خواهند داشت تا عراقی‌های مقیم در خارج از این کشور بتوانند آرا خود را برای انتخاب پارلمان جدید به صندوق‌ها بیاندازند.

انتخابات مذکور در کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، سوئد، هلند، کانادا، استرالیا، دانمارک، ترکیه، ایران، اردن، امارات، لبنان، مصر و پنج مرکز فرعی در کشورهای همجوار از جمله اتریش، اسپانیا، فرانسه، نروژ و نیوزلند برگزار خواهد شد.

انتخابات عراق در سه مرحله که مرحله اول آن در خارج از عراق و طی روزهای 27 و 28 ماه جاری میلادی، مرحله دوم روز 28 و 29 برای نیروهای امنیتی، زندانیان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مرحله آخر در عموم استان‌های عراق و در تاریخ 30 آوریل برگزار خواهد شد.

 

مرجع : ايسنا