به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۹۶۱۷۰
دولت اصرار به استفاده از وزیری نداشته باشد، مملکت پر از نخبه است

اکثر مسئولان خود را علامه دهر می‌دانند

اکثر مسئولان خود را علامه دهر می‌دانند
گروه اقتصادی: بسیاری همسویی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را فصل مشترکی برای رونق اقتصادی می‌دانستند و در این باره چه وعده‌هایی نیز که توسط مسئولان برای اصلاح امور داده نشد. حال بعد از گذشت یک سال و اندی از عمر دولت سیزدهم، گویی مجلس نشینان همسو هم عملکرد این دولت را تاب ندارند و هر بار از استیضاح وزیری در کابینه سخن می‌گویند هرچند که بعدتر با زدوبندهایی طرح استیضاح از دستور کار خارج و به سرانجام مشخصی نمی‌رسد.

به گزارش اقتصاد24، صدیف بدری، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد دولت در این زمینه  گفت: به نظر من، تا الان در حوزه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، شرایط مطلوبی را پیش نبرده‌ایم. از طرفی، در بعضی از کسب و کار‌های دانش‌بنیانی که تجاری‌سازی نشده‌اند پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، ولی در حوزه‌های تجاری‌سازی تولیدات دانش‌بنیان، جای بحث زیاد است که بتوانیم این موضوع را به سمت تجارت و تولید ببریم.

وی افزود: طبیعتاً در پیشبرد بهتر کارها، تحریم‌ها بسیار موثر است، ولی اصلاً نمی‌توانند مانع کار ما شوند. بیشتر از همه، سوءمدیریت‌ها تاثیر ناگواری داشتند و متاسفانه کشور ما همیشه از سوءمدیریت‌ها رنج برده و می‌برد.
نماینده اردبیل تصریح کرد: اکثر مسئولان خودشان را در حوزه مربوطه، علامه دهر می‌دانند. بعضی مسئولان یک‌سال هم تجربه اجرایی ندارند، ولی می‌گویند ما همه چیز را می‌دانیم و بلدیم و هیچ‌کس هم نباید به ما حرفی بزند.بدری اظهار داشت: در جهت تحقق شعار‌های اقتصادی سال که رهبر انقلاب مطرح می‌کنند، مسئولان خوب و در حد قابل قبول حرکت نکرده‌اند و با حد مطلوب، فاصله زیادی بوده است.


نایب رییس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: مجلس بیشتر انرژی خود را باید در حوزه نظارت کاربردی بگذارد، چون به حد کافی قانون داریم، مگر اینکه دولت بگوید در یک حوزه مشخص کمبود قانون وجود دارد. در این شرایط اصل باید نظارت باشد، زیرا نیاز کشور، نظارت دقیق و علمی است تا جلوی اسراف، اختلاس و ناکارآمدی‌ها گرفته شود. همه باید جمع شویم و موضوعات را تک به تک بررسی کنیم و در نهایت اگر لازم باشد، راهکار بدهیم و سپس هم به صورت جدی از مسئول و مدیر مربوطه کار بخواهیم.

دولت خیلی از استیضاح می‌ترسد
نماینده اردبیل افزود: وقتی می‌گوییم باید فلان اتفاق در فلان حوزه بیفتد، بعد از یکی، دو ماه مجلس باید به صورت محکم و جدی پیگیر روند کاری موضوع باشد که اگر غیر این باشد، راه را اشتباه رفتیم. حال اگر موضوعی را پیگیری کردیم و مثلاً وزیر مربوطه از مجلس، کارت زرد گرفت و در ادامه، روال کار دولت عوض نشد، باید استیضاح وزیر را پیگیری کنیم.وی تصریح کرد: دولت در مورد استیضاح، خیلی مقاومت می‌کند و خیلی از استیضاح می‌ترسد. دولت خودش را در حلقه محدودی محاصره کرده و مثلاً شخصی را که وزیر کرده، فکر می‌کند اگر او را از راس کار بردارد، فردی نیست که جای او بگذارد، در حالی که مملکت ما پر از نخبه است.

حلقه تصمیم‌گیری و همکاری دولت، بسیار محدود است
بدری در پایان خاطرنشان کرد: حلقه تصمیم‌گیری و همکاری دولت، بسیار محدود است. من شخصاً حاضرم برای این رفتار دولت، جدی‌تر وارد عمل شوم و این روند را تغییر دهم، ولی همه چیز به مدیریت‌ها در آینده بستگی دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها