به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۹۶۵۱

رهبر القاعده: شهروندان غربی را برباييد!

گروه بين‌الملل: ایمن الظواهری از جهادگران مسلمان خواسته است، در سراسر جهان شهروندان کشورهای غربی را به گروگان بگیرند و از این طریق به آزادی نیروهای دربند وابسته به القاعده کمک کنند. او همچنین خواستار وحدت جهادگران در جنگ با غرب شده است.
رهبر القاعده: شهروندان غربی را برباييد!
به گزارش شبکه‌ی خبری سی ان ان، رهبر القاعده در یک نوار ویدیویی تاکید کرده است که می‌توان گروگان‌ها را با شبه‌نظامیان دربند وابسته به القاعده در زندان‌های آمریکا تعویض کرد. پیش‌تر خبرگزاری رویترز از یک پیام صوتی رهبر القاعده خبر داده بود. الظواهری در این نوار ابراز امیدواری کرده است که زندانیان وابسته به جهادگران اسلامی، به‌ویژه عمر عبدالرحمان از این طریق آزاد شوند. عبدالرحمان که نابینا است، در ایالات متحده به اتهام شرکت در برنامه‌ریزی حمله به مقر سازمان ملل و اهداف دیگری در شهر نیویورک، به حبس ابد محکوم شده است.

الظواهری در این پیام صوتی با اخوان المسلمین مصر ابراز همبستگی کرده و بار دیگر خواستار وحدت گروه‌های مسلح اسلام‌گرا در سوریه شده است. او گفته است: «تمامی گروه‌ها باید به خاطر منافع اسلامی از علایق شخصی خود بگذرند و در سراسر جهان به صورت واحد عمل کنند». رویترز نوشت که اصل بودن این نوار را نمی‌تواند تایید کند، اما صدای فردی که پیام را ضبط کرده است، به صدای الظواهری شباهت زیادی دارد.