به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۹۶۹۷۹

تبعات استفاده ازفناوری در بحث بی‌حجابی

تبعات استفاده ازفناوری در بحث بی‌حجابی
گروه سیاسی: نماینده چابهار در مجلس  با اشاره به صحبت های اخیر فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجاب با استفاده از دوربین های هوشمند گفت: رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تاکید داشتند که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است اما بلافاصله هم عنوان کردند که نباید برای این مسئله دست به اقدامات بی قاعده زد. در مورد اتفاقاتی که اخیرا در بحث حجاب می افتد باید بین حجاب و عفاف تفکیک موضوع باشد.
معین الدین سعیدی در گفت وگو با عصر ایران اظهار کرد: جدا از بحث های مذهبی به لحاظ عرفی و فرهنگی مردم ایران حتی قبل از اسلام به نوعی از پوشش اعتقاد داشتند. در شرایط فعلی باید حساسیت های ما روی بحث های معیشتی و اقتصادی باشد با این شرایط و تقابل مردم با یکدیگر فکر نمی کنم بتوانیم مشکلی را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث حجاب و تبیین فلسفه حجاب نهادهایی پرسشگر هستند که باید خودشان پاسخگو باشند. بسیاری از نهادهای فرهنگی و تریبون های مذهبی با بودجه های کلانی که برای بحث حجاب گرفتند باید الان پاسخگو باشند. اگر وضعیت به تعبیر خودشان زجر آور است، آنها باید بگویند خودشان چکار کرده اند؟ اعتباراتی که به این نهادها برای تبیین فلسفه حجاب داده شده چرا به سرانجامی نرسیده است، این اعتبارات کجا هزینه شده است؟
سعیدی گفت: هر موقع حساسیت ما مسئولین نسبت به پدیده ای همانند موی دختران بیشتر از حساسیت ما نسبت به اختلاس، ارتشا و زباله گردی باشد مطمئن باشید که مسیر عدالت را به درستی طی نکردیم.
وی تاکید کرد: سردار رادان گفته اند ما از ۲۶فروردین بحث برخورد با بی حجابان را آغاز می کنیم. من معتقدم قاطبه ملت ایران و بانوان ما می دانند که به چه شکل پوشش داشته باشند که خدشه ای به ماهیت بانوی ایرانی وارد نشود اما عزیزان اگر می خواهند ابزار کنترلی را بیشتر کنند بهتر است کنترل ها را بیشتر به سمت بحث مسمومیت دختران ما ببرند که الان خیلی بیشتر شده است.
وی افزود: استفاده از فناوری برای بحث بی حجابی مبتنی بر واقعیات نیست و در آن خطا وجود دارد. چه بسا تبعات اجتماعی ایجاد کند. قطعا کسانی هم هستند که با ارتباط با رسانه های معاند به صورت سیستماتیک هنجارشکنی می کنند که باید با چنین افرادی برخورد شود اما قاطبه بانوان ایرانی می دانند که چه باید بپوشند. این میزان از حساسیت درست است که عدم رعایت حجاب حرام شرعی و سیاسی است اما چرا در مورد ربا این میزان از حساسیت در جامعه وجود ندارد.
سعیدی تاکید کرد: متاسفانه اولویت های کشور و آنچه که مطالبات مردمی است را مسئولان نمی شناسند. ما جامعه ای داریم که نسبت به بحث پوشش بسیار حساس است و حساسیت درستی هم دارد اما اگر قرار است اولویت ها را در نظر بگیریم علی القاعده تمرکز مسئولان باید نسبت به بحث های اولویت دار باشد که الان در شرایط فعلی بحث های معیشتی و اقتصادی است.
وی گفت: نهادهای فرهنگی اعتبارات کلانی گرفتند صداوسیما اعتبارات زیادی دریافت کرده است نمی شود که این همه اعتبارات را دریافت کنند اما الان به جای پاسخگویی بگویند چرا وضعیت حجاب در کشور اینگونه است و‌ خودشان پرسشگر باشند. کسی هم نیست که به آنها بگوید که شما در این مدت این همه اعتبار در شرایط کمبود منابع مالی کشور دریافت کردید کجا بودید و عملکرد شما به چه شکلی بوده است چرا هیچ برون داد خارجی نداشته است.
نماینده مردم چابهار در مجلس تاکید کرد: قبل از انقلاب چیزی به نام حجاب اجباری در این سطح وجود نداشت اما قاطبه مردم ایران پایبند به احکام شرعی بودند الان در استان سیستان و بلوچستان بانوی بلوچ اگر حتی کلت را بر شقیقه اش بگذارید که اندکی حجاب خودش را کمتر کند قبول نمی کند زیبایی این فلسفه به این است که انتخاب باشد و بانوان خودشان انتخاب کنند صد البته کشور اسلامی است و کسانی که با همراهی رسانه ای معاند می خواهند هنجار شکنی کنند باید با آنها برخوردهای لازم اتفاق بیفتد اما با این روش، شرایط و اولویت بندی ما مسیر عدالت را غلط طی می کنیم .
برچسب ها: بی‌حجابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها