به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۹۷۰۴۵

شاید یک امتیاز به سپاهان اضافه شود!

شاید یک امتیاز به سپاهان اضافه شود!
گروه ورزشی:سپاهان در صورتی که در روز آخر لیگ برتر با استقلال یا پرسپولیس یا هردوی آنها هم‌امتیاز باشد، قهرمان لیگ برتر لقب می‌گیرد.به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر بیست و دوم، گمانه‌زنی درباره قهرمان مسابقات بیشتر شده است. حساسیت بازی‌های لیگ برتر بالاتر رفته و هواداران سپاهان، استقلال و پرسپولیس امیدوارند تیم شان در کورس بالای جدول از دو رقیب دیگر سبقت بگیرد و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

شکست سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و برد استقلال و پرسپولیس این رقابت جذاب را به اوج خود رسانده است. حالا سپاهان و استقلال 52 امتیازی و پرسپولیس 51 امتیازی امیدوار به کسب جام هستند و اعضای این سه تیم برای کسب بهترین نتایج در 5 هفته پایانی و قرار گرفتن در صدرجدول مسابقات دست به هر کاری خواهند زد.

در روزهای گذشته بسیاری از افراد با بررسی 5 مسابقه پایانی سپاهان، پرسپولیس و استقلال به گمانه‌زنی درباره قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ برتر پرداختند. بدون شک بازی رودرروی استقلال و پرسپولیس موسوم به دربی تهران مهم‌ترین مسابقه در تعیین قهرمان خواهد بود. تساوی سرخابی‌ها در این بازی در کنار بردهای متوالی سپاهان، راه اصفهانی‌ها را برای قهرمانی هموار می‌کند. از طرفی برنده دربی با توجه به بحث‌های انگیزشی از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار خواهد شد.

در کنار همه این مسائل اما سپاهان از یک امتیاز ویژه سود می‌برد که شاید در روز آخر مسابقات پوئنی مثبت برای آنها تلقی شود.هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون قبل از شروع مسابقات با ابلاغ قوانین جدید لیگ برتر اعلام کرد که ملاک تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در صورت هم‌امتیاز شدن آنها در جدول بازی‌های رودرروی رفت و برگشت است.

این در شرایطی است که در سال‌های گذشته تفاضل گل ملاک تعیین قهرمان یا تیم‌های سقوط کننده بود. حتی چند سال قبل استقلال یا سپاهان طعم قهرمانی با تفاضل گل بهتر را چشیده‌اند.امسال اما اگر امتیاز تیم‌ها در روز پایانی مسابقات برابر باشد، اولین نکته‌ای که مورد بررسی قرار می‌گیرد بازی رودررو خواهد بود که سپاهان از این حیث جلوتر از استقلال و پرسپولیس است.

شاگردان ژوزه مورایس در بازی رفت استقلال را با نتیجه دو بر صفر و در بازی برگشت با نتیجه دو بر یک شکست دادند تا در مجموع 4 بر یک برنده بازی رودررو با آبی‌ها باشند. آنها در دور رفت در اصفهان مقابل پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند و در دور برگشت در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را یک بر صفر شکست دادند تا در مجموع دو بازی یک بر صفر مقابل سرخ‌ها نیز برنده باشند.

در این شرایط اگر در روز آخر مسابقات لیگ برتر شرایط طوری رقم بخورد که سپاهان با یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال یا هردوی آنها هم‌امتیاز شود، آنوقت طلایی پوشان در کرمان و بعد از بازی با مس جشن می‌گیرند و جام قهرمانی را بالای سر می‌برند. امتیازی که استقلال و پرسپولیس از آن بی‌بهره اند و شاید در لیگ امسال به سود تیم جذاب ژوزه مورایس باشد.
برچسب ها: سپاهان اصفهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها