به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۳۹۷۴۴۳

بازیگر معروف در معرض اتهام ۱۳ زن

بازیگر معروف در معرض اتهام ۱۳ زن
گروه فرهنگ وهنر:رسانه‌های فرانسوی از ادعای ۱۳ زن مبنی بر تحمل «رفتار‌ها یا اظهارات جنسی نامناسب» از سوی «ژرار دوپاردیو»، هنرپیشه سرشناس فرانسوی خبر دادند.
به گزارش ایسنا، رسانه فرانسوی «مدیاپار» در گزارشی طولانی به شهادت ۱۳ زن علیه «ژرار دوپاردیو» بازیگر مطرح فرانسوی پرداخت. این زنان ادعا کرده‌اند که متحمل «رفتار‌ها یا اظهارات جنسی نامناسب، با شدت‌های مختلف، در صحنه فیلمبرداری ۱۱ فیلم یا سریال در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۲ یا در مکان‌هایی دیگر شده‌اند.
وکلای «ژرار دوپاردیو» در واکنش به این شکایات اعلام کرده‌اند که این بازیگر ۷۴ ساله رسما همه اتهاماتی را که احتمالا مشمول قانون کیفری است رد کرده است.
«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است.
این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.
این نخستین بار نیست که اتهام تجاوز و تعرض جنسی به بازیگران و دست‌اندرکاران سرشناس سینما مطرح می‌شود.
پس از افشای تجاوز‌های جنسی «هاروی واینستین» از بنیانگذاران شرکت فیلم‌سازی «میراماکس» علیه زنان، جنبش «#Metoo» به راه افتاد که در جریان آن صد‌ها زن، مردان پرقدرت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و هنر و سرگرمی را به رفتار ناشایست و آزار جنسی متهم کردند.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها