به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۹۷۶۸۶

واکنش زنان افغان به دفاع امیرعبداللهیان از طالبان!

گروه سیاسی: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در  چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در سمرقند گفت: نگرانی‌های طالبان در مورد «زمینه‌های شرعی لازم برای تحصیل و اشتغال زنان قابل درک است!
واکنش زنان افغان به دفاع امیرعبداللهیان از طالبان!
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ایران آمادگی خود را برای ارائه همه گونه کمک‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری» به حکومت طالبان «جهت تامین شرایط تحصیل دختران اعلام نموده است. 
این سخنان حسین امیرعبداللهیان خصوصا آنجا که گفته بود «نگرانی‌های» طالبان در مورد «زمینه‌های شرعی لازم» برای تحصیل و اشتغال زنان «قابل درک» است! واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. یک از کاربران نوشته که «نگرانی ما هم از درک‌های شماست.» یک زن افغان نوشته است که نگرانی طالبان را «فقط شما درک می‌کنید و بس...چون این یک نگرانی مشترک است!» طالبان بعد از به قدرت رسیدن مجدد در افغانستان به زنان اجازه کار نداد و آموزش بالاتر از کلاس ششم را برای آنان ممنوع کرد. زن دیگر افغان خطاب به عبداللهیان نوشته است: «پیشنهاد می‌دهم اگر دختر دارید از تحصیل محرومش کنید چون شما عقاید طالبان رو قبول دارید نیازی نیست که تحصیل کنند.» او با اشاره به اینکه شاید دختر شما در آمریکا تحصیل کند، افزوده «مرگ خوبه نه واسطه خود آدم واسطه همسایه.»
 


 

عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۲۰:۵۳
شرمسار باش عبدالهیان که به جنایتکارتروریستی چون طالبان لبخند میزنی (427023)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۲۰:۵۷
اقای امیر عبداللهیان عزیز بعضی وقتها سکوت بسیار بهتر از حرف زدن است به جناب عالی توصیه میکنم شاهکار ادبیات فارسی. گلستان سعدی باب چهارم که در فواید خاموشی و سکوت است را مطالعه کنید. به دردتان میخورد (427025)
ایرانی...
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۲۱:۲۵
جناب وزیر ....شاید اگر اظهارنطرنفرمایید آبرومندانه تر باشد... (427031)
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۰۱:۴۳
واقعا که دردتان با طالبان احساسی و مشترک است (427047)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۷:۱۴
طالبان از ما درس عبرت گرفتند که اگر نخواهند با جنبش زنان مواجه شوند باید تحصیل را محدود کنند (427565)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها