به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۹۸۰۵۸

غوغای هیوندای موتور در کره جنوبی

غوغای هیوندای موتور در کره جنوبی
گروه اقتصادی: شرکت خودروسازی هیوندای موتور ۱۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ در صنعت خودروهای برقی کره جنوبی سرمایه گذاری می‌کند.به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی هیوندای اعلام کرد که قصد دارد ۲۴ تریلیون وون (۱۸.۱۴ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰ در صنعت خودروهای الکتریکی کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند و نقش خود را در بخش مهم تقاضای جهانی خودرو تقویت کند.
 
سرمایه‌گذاری این گروه، شامل شرکت هیوندای موتور، کیا موتورز و هیوندای موبیس است. کارخانه جدید، اولین کارخانه گروه خودروسازی در سه دهه اخیر، قرار است در سال ۲۰۲۵ تولید را شروع کند.این گروه خودرو که برند لوکس جنسیس را علاوه بر هیوندای و کیا در خود دارد، اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد تولید سالانه خودروهای الکتریکی در کره را به ۱.۵۱ میلیون دستگاه و حجم جهانی را به ۳.۶۴ میلیون دستگاه افزایش دهد.

کیا اعلام کرد که حدود یک تریلیون وون برای این کارخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قصد دارد ۱۵۰ هزار دستگاه را در اولین سال تولید کند.بر اساس گزارش رویترز، گروه خودروسازی کره جنوبی اعلام کرد که سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار در ایالات‌متحده تا سال ۲۰۲۵ سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا همکاری با شرکت‌های آمریکایی در زمینه فناوری پیشرفته را افزایش دهد. طرح سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده شامل سرمایه‌گذاری ۵.۵ میلیارد دلاری است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها