به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۹۸۴۲۶

این‌بیماری‌مغزی پاندمی جهان آینده خواهد بود

این‌بیماری‌مغزی پاندمی جهان  آینده خواهد بود
گروه علمی: مایکل هو، دکتر مغز و اعصاب و استاد دانشگاه آکسفورد نزدیک به 17 سال است که در حوزه مطالعات پارکینسون فعالیت می کند. براساس آخرین مطالعات مشخص شده فرآیندی که منجر به علائم حرکتی پارکینسون می‌شود، طی 20 سال قبل از تشخیص اتفاق می‌افتد. آنها با تغییرات اولیه در الگوهای خواب و از دست دادن توانایی بوییدن گیاهان خاص خود را نشان می دهند.
 
به گزارش برنا، در مورد روند افزایش بیماران مبتلا به پارکینسون طی 20 تا 30 سال آینده نوشت: پارکینسون فقط یک اختلال مغزی نیست، بلکه بر حرکت قسمت‌های مختلف بدن مثل روده تاثیر می گذارد. ما همچنین شاهد برخی تغییرات خواب در بیماران مبتلا هستیم، افراد مبتلا به اختلالات خواب ممکن است به دیوار لگو بزنند در حالی که خودشان مشغول دیدن خواب فوتبال بازی کردن هستند!
 
به طور معمول، طی پنج سال قبل از تشخیص قطعی پارکینسون افراد ممکن است علائم حرکتی بسیار ظریفی داشته باشند. آنها ممکن است از یک لرزش بسیار متناوب در دست خود ببینند، اما چندان به آن توجه نداشته باشند. 

در حال حاضر شیوه مدیریت پارکینسون باید تغییر کند. ما اکنون در یک بحران گسترش این بیماری قرار داریم، طی پنج سال گذشته، میانگین 15 درصد افزایش در مراجعات جدید پارکینسون نسبت به سال گذشته مشاهده شده است. این با پیش‌بینی‌های جمعیتی مطابقت دارد که نشان می‌دهد شیوع پارکینسون در 20 سال آینده دو یا سه برابر خواهد شد، زیرا مردم بیشتر عمر می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که شیوع آن بیشتر از چیزی است که ما از جمعیت سالخورده پیش‌بینی می‌کنیم.بدون شک پاندمی جدید، شیوع گسترده تر این بیماری بین مردم خواهد بود، در این شرایط استفاده بهینه از تکنولوژی برای تشخیص هرچه سریع تر این بیماری اهمیت بسیاری خواهد یافت.
برچسب ها: پارکینسون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها