به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۹۸۵۶۰

کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خارجی

کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خارجی
گروه اقتصادی: طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پروازهای بین‌المللی در اسفندماه ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۰ در اعزام و پذیرش مسافر ۱۰ درصد کاهش داشته است.به گزارش ایسنا، براساس گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست یک درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش داشته و در ارسال و پذیرش بار و پست بدون تغییر بوده است.

پروازهای داخلی نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست یک درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است. پروازهای بین‌المللی نیز در نشست و برخاست ۱ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۰ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۴ درصد کاهش داشته است.
 
کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در اسفند نسبت به بهمن ۱۴۰۱ در نشست و برخاست دو درصد افزایش یافته، در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر مانده و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی نیز در این بازه زمانی در نشست و برخاست دو درصد افزایش یافته، در اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر مانده و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است. پروازهای بین المللی نیز در نشست و برخاست دو درصد، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، بندرعباس، اصفهان، تبریز و قشم انجام شده است. از این میزان حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، بندرعباس، اصفهان، تبریز، قشم و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است؛ ‌ همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام شده است.

مسیر مهرآباد به مشهد در اسفند ماه ۱۴۰۱ با تعداد ۷۰۷ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر در مسیر مشهد به مهرآباد جابه‌جا شده‌است.  در میان پروازهای بین‌المللی هم مسیر نجف به مشهد با تعداد ۱۵۰ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای بین المللی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده است.

کاهش ۲ درصدی پروازهای تاخیردار
در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه‌ها، نام ۲۰ شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مجموعا ۱۴ هزار و ۹۶ پرواز را انجام داده‌اند و ۴۹۳۰ پرواز با تاخیرهای بیشتر از ۳۰ دقیقه داشته‌اند؛ میزان تاخیر پروازهای خروجی تاخیردار، ۴۳۳ هزار و ۱۸۷ دقیقه معادل ۷۲۱۹ ساعت و ۳۰۰ روز بوده که ۳۰ درصد پروازها را شامل می‌شود؛ این در حالی است که در بهمن ماه ۱۴۰۱، ۴۵ درصد پروازها تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه داشتند؛ این موضوع نشان‌دهنده کاهش ۱۵ درصدی پروازهای تاخیردار است.

متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در بهمن ماه به ۸۸ دقیقه رسید و نسبت به بهمن‌ماه، دو دقیقه کاهش یافت؛  همچنین به ترتیب سه ایرلاین‌ آتا ایر، پارس‌ایر و ایرتور متوسط تاخیرهای بیشتر از ۱۰۰ دقیقه داشتند.در اسفند ماه ۱۴۰۱ شرکت‌های هواپیمایی آتاایر و چابهار ایر به ترتیب با ۶۰ و ۴۶ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان به ترتیب با ۴ و ۹ درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تأخیرات را دارند به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته‌اند.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی معراج، آسمان و پارس ایر به ترتیب با دو، دو و سه درصد کاهش، بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و وارش به ترتیب با ۲۴ و ۲۱ درصد کاهش در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تأخیردار را دارند به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و وارش بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته‌اند.

در بخش پروازهای باطل‌شده نیز شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، آساجت و پارس‌ایر با ۶۸ و ۶۴ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی چابهار ایر و فالی پرشیا با ۱۲ و ۱۳ درصد درکل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای ابطالی را دارند به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی چابهار ایر و فالی پرشیا بهترین عملکرد را داشته‌اند.
برچسب ها: پرواز خارجی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها