به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۳۹۸۵۸۰

تغییر احكام یك پرونده  از اعدام به حبس

تغییر احكام یك پرونده  از اعدام به حبس
گروه سیاسی: رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام ۱۴ متهم پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد.
حسین فاضلی هریکندی در ارتباط با جزییات رسیدگی مجدد به اتهام متهمان پرونده شهید عجمیان اظهار کرد: دادگاه ۱۶ متهم پرونده شهادت شهید عجمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج برگزار و حکم صادر شد که دیوان عالی کشور احکام اعدام ۲ نفر از متهمان به نام‌های محمد حسینی و محمدمهدی کرمی را تایید و نسبت به بقیه متهمان پرونده را جهت رسیدگی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده کرد.وی افزود: جلسات دادگاه برای ۱۴ متهم با حضور متهمان و وکلای انتخابی آن‌ها برگزار شد و بعد از رسیدگی و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکلا، در نهایت حکم پرونده صادر و ابلاغ شد. براساس حکم دادگاه، برای ۱۱ متهم این پرونده حسب مورد ۱۰، ۵، ۳، و ۱۵ سال حبس صادر شده است.
فاضلی هریکندی گفت: براساس حکم صادره حمید قره‌حسنلو به ۱۵ سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی، فرزانه قره حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند.
(پیش از این حكم حمید قره‌حسنلو اعدام و حكم همسرش 25سال حبس بود)فاضلی هریکندی ادامه داد: در رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهامی ۳ نفر از متهمان به نام‌های بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی از افساد فی الارض به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تغییر پیدا کرد. با توجه به اینکه بلافاصله پس از ابلاغ عفو مقام معظم رهبری تمام متهمان پرونده به صورت کتبی ابراز ندامت کرده و تعهد به عدم تکرار جرایم مشابه دادند، با توجه به نوع و عنوان اتهام، این ۳ متهم مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آن‌ها صادر و  آزاد شدند.  در ضمن احکام صادره غیرقطعی بوده و ظرف مهلت قانونی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
 
برچسب ها: دادگاه‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها