به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۹۸۸۶۵

تحریم‌های جدید علیه پهپادهای ایران

تحریم‌های جدید  علیه پهپادهای ایران
گروه سیاسی: وزارت خزانه‌داری آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای از تحریم یک شبکه بین‌المللی تهیه و ارسال تجهیزات ساخت پهپاد و تسلیحات به ایران خبر داد. این شرکت‌ها اغلب در ایران، مالزی، هنگ کنگ و چین واقع شده‌اند.
تارنمای رسمی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم یک شبکه بین‌المللی تهیه و ارسال تجهیزات ساخت پهپاد و تسلیحات به ایران خبر داد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) ، تحریم‌های جدیدی را علیه شبکه تامین و حمایت از برنامه‌های پهپادی و نظامی ایران وضع کرده است.کسی که در فهرست تحریم‌‌های جدید قرار گرفته‌، مهدی خوش‌قدم، رئیس شرکت "پردازان سيستم نماد آرمان" (پسنا الکترونیک) است که در مالزی فعالیت می‌کند. این شرکت که زمینه فعالیت خود را واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی، مکانیکی و ابزار دقیق اندازه‌گیری عنوان می‌کند، پیش از این در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار داشت.
بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، این فرد از شرکت‌های مستقر در چین به عنوان شرکت‌های پوششی استفاده کرده تا موفق به خرید انواع قطعات الکترونیکی شود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده که شرکتی با نام "آماج نیلگون بوشهر" در کنار سه شرکت چینی، یک شرکت هنگ‌کنگی و یک شرکت مستقر در مالزی به فهرست تحریم‌ها افزوده شده‌اند.
بنا به اعلام برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، شرکت‌هایی که  به فهرست تحریم‌های ایالات متحده اضافه شدند، به منظور ساخت پهپاد و موشک، اقدام به تامین کالا و فناوری به دولت ایران و وزارت دفاع این کشور کرده بودند.
او افزود که آمریکا به اعمال تحریم‌علیه تلاش‌های ایران که موجب بروز ناامنی در منطقه و بی‌ثباتی در جهان می‌شود، ادامه خواهد داد.دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این نیز چهار نهاد و سه فرد را در کشورهای ایران و ترکیه، به اتهام مشارکت در تهیه تجهیزات پهپادی، شامل ارسال موتورهای پهپادی تولید اروپا تحریم کرده بود.
شرکت پردازان سیستم نماد آرمان (پاسنا)،  شرکت نیلگون بوشهر، شرکت پاسنا اینترنشنال در مالزی، شرکت فراز تجارت ارتباطات، شرکت پویان الکترونیک، شرکت آترونیکس اینترنشنال مستقر در هنگ کنگ، شرکت جاترین الکترونیک و وهوم تکنولوژی و شرکت ینک الکترونیک از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌روند که در فهرست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
یکی از دلایلی که غرب را به تحریم زنجیره تامین قطعات پهپادهای  ایران واداشت، استفاده از این پهپادها در جنگ روسیه علیه اوکراین بود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها