به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۹۸۸۷۶

کنایه تند عادل به روزنامه کیهان

کنایه تند عادل  به روزنامه کیهان
گروه ورزشی: داستان گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با علیرضا جهانبخش، یکی از کاپیتان‌های تیم ملی، همچنان ادامه دار است. در بخش دوم این گفتگو، عادل کنایه‌های تندی را متوجه برخی افراد کرده است.
به گزارش فرارو، در بخشی از این مصاحبه، عادل با طعنه به داستان «زمستان سخت» از علیرضا جهانبخش می‌پرسد که آیا در هلند و هنگام زمستان، سختی کشیده است یا خیر. این پرسش، کنایه ریزی به صحبت‌های چندین ماه قبل جواد اوجی وزیر نفت درباره پیش‌بینی زمستان سخت در اروپا بود. وزیر نفت ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ با حضور در برنامه "جهان آرا" شبکه افق، خطاب به مجری برنامه (امیرحسین ثابتی) گفته بود: "آقای ثابتی ان شاء الله خدا به همه مون عمر بده ببینیم امسال چه زمستان سختی در پیشه... برای دنیا به خصوص برای کشور‌های واردکننده انرژی، به خصوص اروپایی‌ها ... خودشون به خودشون دارن ظلم می‌کنند ... دولت‌ها دارند به مردم شون ظلم می‌کنند... می‌توانیم بخشی از کمبود انرژی جهان به ویزه اروپا را تامین کنیم»
البته که از نحوه پرسش عادل فردوسی‌پور و کد‌هایی که همچون استفاده از فضولات گربه یا روشن کردن شمع می‌دهد، مشخص است که او مطالب حسین شریعتمردای در روزنامه کیهان را زیر سوال برده است. به گزارش فرارو، در آن برهه، کیهان چندین مطلب درباره ماجرای زمستان سخت اروپا نوشت که بخشی از آن در زیر آمده است.
کیهان همان زمان با اشاره به اینکه در اروپا انرژی در زمستان، گران و کمیاب شده، نوشت: «در کشورمان نه کسی مجبور شده از فضولات گربه برای آتش‌افروزی و تولید گرما استفاده کند، نه کارمندانمان وادار شده‌اند، پتوپیچ پشت میزهایشان بنشینند و نه وادار شده‌اند، ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.»
این روزنامه درحالی منتقد این وضع شده بود که در آن برهه اصلا به تعطیلی اکثریت مطلق کارخانجات و تعطیلی برخی مدارس و شهر‌ها در نقاط مختلف ایران به منظور جبران کاهش مصرف گاز اشاره نکرد.
همچنین کیهان در مطلبی دیگر به نقل از آیت الله حسن عاملی امام جمعه اردبیل نوشت: «در هلند در شب‌ها خانه‌ها با شمع روشن می‌شود با اینکه هلند یک کشور ثروتمند و کوچک است، اما قیمت برق را پایین نمی‌آورد اگر ایران باشد می‌گویند دولت برای همه ما شام غریبان درست کرده است! اما آن‌ها این‌گونه فکر نمی‌کنند، چون می‌خواهند ثروت کشور خودشان را حفظ کنند.» در جایی دیگر هم در این روزنامه آمده بود. «در انگلیس اعلام شده مردم باید بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند! و از خاک مدفوع گربه به‌عنوان سوخت استفاده کنند! در فرانسه هیزم هم سهمیه‌بندی شده است! در آلمان زغال‌سنگ و شمع نایاب شده! در سوئیس توصیه شده مردم به صورت گروهی استحمام کنند! در سوئد کارمندان باید از پتو برای گرم کردن خود استفاده کنند!»
حالا عادل فردوسی‌پور با مطرح کردن بخشی از این ادعاها، کنایه خاصی به حسین شریعتمداری و وزیر نفت، در گفت و گویش با علیرضا جهانبخش زده است. البته که پاسخ‌های علیرضا جهانبخش هم درخور توجه است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها