به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۳۹۸۹۳

ناسا:​ انسان تا ۲۰۳۰ به مریخ می رود

گروه علمي وفناوري : ناسا در قالب پروژه سفر به عمق فضا قصد دارد تا سال 2025 میلادی، مسیر یک سیارک را به سمت مدار ماه تغییر داده و فضانوردان را به وسیله کپسول فضایی اوریون برای نمونه‌برداری از سطح سیارک راهی فضا کند.
ناسا:​ انسان تا ۲۰۳۰ به مریخ می رود
در گام نخست، محققان ناسا در حال طراحی سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول فضایی چند منظوره اوریون (Orion) هستند. برای اجرای این پروژه، دو نسخه از سیستم پرتاب فضایی (SLS) در حال طراحی است که موشک کوچکتر به ارتفاع 97 متر و وزن 2.494 میلیون کیلوگرم قادر به حمل محموله‌ای به وزن 69 هزار کیلوگرم است و موشک بزرگتر به ارتفاع 117 متر و وزن 2.948 میلیون کیلوگرم، محموله‌ای به وزن 130 هزار کیلوگرم را حمل می‌کند.

سیستم پرتاب فضایی (SLS) امکان سفر به عمق فضا از جمله سفر سرنشین‌دار به مریخ را فراهم می‌کند. گام بعدی محققان، انجام مأموریت رباتیک برای گرفتن و تغییر مسیر سیارک به سمت مدار ماه است؛ پس از تغییر مسیر سیارک در سال 2025، فضانوردان به وسیله کپسول فضایی اوریون راهی سیارک شده و پس از نمونه برداری به زمین باز می گردند. انجام این مأموریت در مدار پایین زمین، برای آزمایش و بررسی قابلیت‌های سیستم‌های جدید برای سفر سرنشین‌دار به مریخ در دهه 2030 میلادی الزامی است.


مأموریت بدون سرنشین برای آزمایش عملکرد موشک SLS و کپسول فضایی چند منظوره اوریون برای سال 2017 برنامه‌ریزی شده است. سفر سرنشین‌دار به سیاره سرخ وابسته به دو پروژه اوریون و نسخه پیشرفته سیستم پرتاب فضایی (SLS) است که در صورت تأیید عملکرد، این مأموریت در دهه 2030 انجام خواهد شد.
مرجع : شبکه خبر