به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۳۹۹۲۸۸

کاهش مرگ ناشی از سرطان با کالری شمار

کاهش مرگ ناشی از سرطان با کالری شمار
گروه علمی:مطالعات جدید نشان می‌دهد، شمارش کالری مواد غذایی به طور قابل توجهی مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می دهد.افزایش وزن بیش از حد با ۱۳ نوع سرطان، از جمله سرطان‌هایی که منشا آن از روده یا کیسه صفرا است، ارتباط دارد.
 
مطالعات محققان دانشگاه تافتس نشان می‌دهد، بسیاری از رستوران‌های آمریکایی در حال حاضر از سیستم اعلام کالری مواد غذایی در منو‌های خود استفاده می‌کنند که این موضوع منجر به کاهش مصرف ۲۰ تا ۶۰ کالری در هر وعده غذایی می‌شود، کاهشی که به اندازه‌ای قابل توجه است که از ۲۸ هزار مورد سرطان و ۱۶ هزار و ۷۰۰ مرگ جلوگیری کرده و در عین حال باعث صرفه جویی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی برای اقتصاد این کشور می‌شود.

منگسی دو، دانشجوی دکترا در دانشگاه تافتس و از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: برای ما مهم است که به مصرف کنندگان، سیاست گذاران و صنعت نشان دهیم که چگونه تغییرات کوچک می‌تواند به مزایای قابل توجهی منجر شود.یافته‌های ما نشان می‌دهد، این برچسب‌های محاسبه کالری می‌توانند با دستاورد‌های سلامتی قابل توجه و صرفه جویی در هزینه مراقبت‌های بهداشتی سرطان مرتبط باشند.

برچسب زدن کالری اجباری در منو‌ها در رستوران‌های زنجیره‌ای ایالات متحده که دارای بیش از ۲۰ شعبه هستند، در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. مطالعه انجام شده توسط این تیم مطالعاتی بر اساس داده‌های نظرسنجی ملی تغذیه و آمار سرطان جمع آوری شده از افراد ۲۰ ساله و بالاتر در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود.

باید در نظر داشت وعده‌های غذایی رستوران‌ها به طور متوسط یک پنجم کالری مصرفی بزرگسالان را تشکیل داده و اغلب حاوی قند‌های اضافه و چربی‌های اشباع شده هستند. در این میان سرطان‌های مرتبط با چاقی تقریباً ۴۰ درصد از تمام موارد تازه تشخیص داده شده و تقریباً نیمی از هزینه‌های مراقبت از سرطان را تشکیل می‌دهند.

در این شرایط، تشویق مردم به انتخاب غذای سالم به طور فزاینده‌ای توسط محققان و سیاست گذاران به عنوان یک استراتژی پیشگیری از سرطان در نظر گرفته می‌شود.

افرادی که دارای تحصیلات بالاتر یا سطوح درآمد بیشتری هستند از اطلاعات موجود در برچسب منو‌ها و نحوه درک آن به میزان بیشتری آگاه هستند، اما باید تلاش بیشتری برای آموزش در میان جوامع کم درآمد، یا در معرض خطر انجام شود. شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی BMJ Open منتشر شده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: مرگ کالری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها