به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۹۹۵۵۰

صدام حسین کجایی بود؟

صدام حسین کجایی بود؟
گروه بین الملل:"قیس خزعلی" رهبر گروه اصائب اهل حق از گروه‌های شیعه نزدیک به ایران اخیرا مدعی شده که آزمایش DNA "صدام حسین" رئیس جمهور پیشین عراق نشان داده بود که او هندی الاصل است.
 او در جریان سخنرانی به مناسبت عید فطر در بغداد با انتقاد از افرادی که آنان را "شبه روشنفکر" نامید اظهار داشت که این افراد در تلاش برای توطئه و ایجاد بی ثباتی در عراق هستند.
به گزارش فرارو به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه،یک منبع نزدیک به خزعلی در گفتگو با "الشرق الاوسط" اظهار داشت که سخنان او براساس تحقیقاتی بیان شده که محققان عراقی انجام داده اند و درباره نسبت مردم ساکن در عراق در قرن گذشته تحقیق کرده بودند. این منبع بیان کرد که محققان به این نتیجه رسیدند که قبیله النداء منشا هند - آریایی داشته اند، اما تایید اعتبار این ادعا دشوار است.
یکی از رسانه‌های رسمی عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی تحقیقی را در مورد خاستگاه صدام منتشر کرده بود. در آن تحقیق ادعا شد که آزمایش DNA صدام حسین ثابت کرد که او از دودمانی بوده که در سراسر جنوب آسیا و قدری در خاورمیانه به ویژه در پاکستان، هند، تاجیکستان، بلوچستان، ایران و افغانستان پراکنده شده بودند. در آن مطالعه توضیحی در مورد چکونگی دستیابی به این نتیجه ارائه نشد و به منبع علمی تایید کننده این ادعا یز اشاره‌ای نشده بود.
 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها