به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۴

با این گیاه جادویی با درد مفاصل خداحافظی کنید

با این گیاه جادویی با درد مفاصل خداحافظی کنید
گروه سلامت: عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، طیبه شاهی گفت: چوبک که با نام های اشنان، چوبه، آذربو، چوغان، اسپرون، غاسول نیز شناخته می شود که ریشه این گیاه ازنظر طب سنتی گرم و خشک است.عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ریختن دم‌کرده این گیاه در بینی عطسه‌آور بوده و برای باز کردن مجاری بینی در زکام بسیار مفید است، افزود: مدر و قاعده آور بوده و سبب تسکین سکسکه می‌شود و ضماد آن با سرکه برای تسکین درد سیاتیک و ورم طحال مفید است.
 
دکتر شاهی با بیان اینکه ضماد خاکستر ریشه آن با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود، عنوان کرد: چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد؛ استفاده از ریشه این گیاه برای زنان باردار جایز نیست.گفتنی است، برای استفاده از دم‌کرده آن، ۲ تا ۵ گرم گرد ریشه را در ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم آب جوش دم‌کرده و پس از صاف کردن به‌صورت تدریجی و با قاشق خورده می‌شود. مصرف بیش‌از حد کف حاصل از بیخ گیاه نیز ممکن است منجر به مسمومیت شود. هرگونه مصرف این گیاه به‌عنوان دارو حتماً باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.
برچسب ها: گیاه دارویی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها