به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۰۰۴۶۳

فردا آخرین مهلت تغییر درخواست خودرویی

فردا آخرین مهلت تغییر درخواست خودرویی
گروه اقتصادی:مقرر شد تا افرادی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ افتاده است، از پنج اردیبهشت‌ماه بتوانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف که دریافت آن‌ها در سال جاری است را انتخاب کنند، باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت فردا (شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد؛ به گفته سخنگوی وزارت صمت، تاکنون ۱۷۰ هزار نفر خودروی خود را در سامانه یکپارچه، تغییر داده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودروهای افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی، مشخص شد که نوبت تخصیص و تحویل قریب به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده درخصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

در رابطه با محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حدود ۷۸۰ هزار نفر متقاضی ثبت درخواست کرده بود که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزار دستگاهی تعریف شده برای این شرکت در سال جاری، تعهد شده که امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد؛ علیرغم این موضوع اما استقبال عمده متقاضیان از سه گروه محصول ایران‌خودرو سبب شده  که موعد تحویل برای برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ موکول شود. 
 
این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات همچون تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و درخصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است؛ بطور مثال برای محصولات گروه سایپا، مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد. 

به دنبال اینکه نوبت برخی متقاضیان به سال بعد افتاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، مهلتی پنج روزه در نظر بگیرد تا این متقاضیان نسبت به ویرایش درخواست خودرویی خود اقدام کنند و پنج اولویت از خودروهای کم تقاضاتر که نوبت تحویل در سال ۱۴۰۲ خواهند داشت را انتخاب کنند.

بر این اساس مشتریان از بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت (پنجم اردیبهشت) می‌توانستند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه تخصیص یکپارچه خودروها، نسبت به تغییر نوع خودروی انتخابی اقدام کنند؛ بنابراین با توجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده، فردا (شنبه ۹ اردیبهشت ماه) این مهلت به پایان خواهد رسید.اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند، همچنان همان انتخاب اولویت سال ۱۴۰۳ برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

در نهایت پس از آنکه همه افراد نوع خوروی خود را تغییر دادند، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد شد تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.
سخنگوی وزارت صمت: تاکنون ۱۷۰ هزار نفر خودروی خود را تغییر داده‌اند

طبق اطلاع‌رسانی امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت-، علاوه بر اصلاح پروفایل ۴۲۶۰ نفر که از مرحله اول، اشتباهاً انصراف داده بودند و آن‌ها هم می‌توانند نسبت به تغییر اولویت خود اقدام کنند، تاکنون ۱۷۰ هزار نفر نوع و زمان تحویل خودرو خود را در سامانه یکپارچه تغییر داده‌اند؛ اما همچنان تا فردا (شنبه) متقاضیان می‌توانند نسبت به تغییر خودرو خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها