به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۰۰۵۳۸

برنامه تازه آمریكا برای مقابله با ایران

برنامه تازه آمریكا برای مقابله با ایران
گروه سیاسی: روزنامه وال استریت جورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که ارتش ایالات متحده با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدهای احتمالی ایران در خاورمیانه، جنگنده‌های خود در این منطقه را به بمب‌های «۱۱۳ کیلویی سنگرشکن» مجهز کرده است.
بر اساس این گزارش این بمب‌ها که علیه اهدافی در عراق و سوریه نیز به کار رفته است، روی جنگنده‌های مادون صوت «ای-۱۰ وارتاگ» نصب می‌شود.بمب‌های سنگرشکن برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی مانند پناهگاه‌ها، سنگرهای زیرزمینی و تأسیسات بتونی زیرزمینی استفاده می‌شود.
مقام‌های آمریکایی همچنین به وال استریت جورنال گفته‌اند که این بمب‌ها شانس بیشتری برای منهدم کردن اهداف مقاوم شده در سوریه و عراق ایجاد می‌کند؛ کشورهایی که شبه‌نظامیان مورد حمایت  ایران در آن‌جا به شکل گسترده‌ای فعال هستند.
به نوشتۀ این روزنامه آمریکایی، این نخستین بار است که نوع پیشرفته و بازسازی‌شده جنگنده‌های «ای-۱۰ وارتاگ» که هر یک قابلیت حمل ۱۶ بمب سنگرشکن هدایت‌شونده را دارند، به این تسلیحات مجهز می‌شوند.
ژنرال آلکسیس گرینکویچ، از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا که سال‌ها در انواع عملیات هوایی علیه اهدافی در سوریه و ۲۰ کشور دیگر در خاورمیانه و آسیای جنوبی سابقه‌ای طولانی دارد، به وال استریت جورنال گفته است این بمب‌ها در برخی مأموریت‌های آمریکا «بسیار مؤثر» هستند.
این گزارش می‌افزاید بمب‌های سنگرشکن آمریکایی در میانه تنش‌های تهران و واشینگتن به خاورمیانه ارسال شده است؛ به‌ویژه پس از آن که ایران روز پنج‌شنبۀ گذشته یک نفتکش به مقصد تگزاس را در آب‌های دریای عمان توقیف کرد.
آمریکا بعد از حملات اخیر نیروهای مورد حمایت  ایران در سوریه به یک پایگاه آمریکایی در این کشور یک اسکادران (حدود ۱۲ فروند) از جنگنده‌های «ای-۱۰ وارتاگ» را به خاورمیانه اعزام کرد.ژنرال گرینکویچ همچنین تصریح کرده است که با ارسال این تجهیزات، «شمار جنگنده‌های تهاجمی آمریکا در خاورمیانه ۵۰ درصد افزایش یافته است».
وال استریت جورنال یادآور شده است که اعزام جنگنده‌های مزبور بخشی از تلاشی گسترده‌تر برای تقویت حضور نظامی آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد حملات احتمالی ایران و متحدان شبه‌نظامی آن در سراسر منطقه است.
ارتش ایالات متحده همچنین اخیراً از ورود یک زیردریایی با موشک‌های هدایت‌شونده به خلیج فارس خبر داد.
برچسب ها: آمریکا

۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۲۲:۲۲
باید ایران هم اسلحه هسته ای بسازد (428567)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها